ماجراجویی های گوانگژو با ستاره ها

به گزارش دور زمین، گوانگژو با تداوم همان سبک ایتالیایی در این فصل به دنبال تکرار خاطره جذاب قهرمانی در آسیا هستند.

ماجراجویی های گوانگژو با ستاره ها

فوتبال چین با سرمایه گذاری اعجاب انگیز و حضور ستاره های بزرگ و نامدار، در چند فصل اخیر یکی از مدعیان جدی و پر و پا قرص لیگ قهرمانان آسیا بوده. آنها در این جام پر زرق و برق دو بار با مارچلو لیپی و گوانگژو جام را بالای سر برده اند و حالا با تداوم همان سبک ایتالیایی در این فصل به دنبال تکرار آن خاطره جذاب هستند.

فوتبال باشگاهی چین در سال های اخیر هم طراز با لیگ های درجه 2-3 اروپا ستاره در دل خود داشته و از جذابیت بالایی برخوردار بوده است. تیم گوانژو اورگراند و شانگهای SIPG نیز در صدر تیم های گران قیمت و پرستاره جای گرفته و رقابت تنگاتنگی برای قهرمانی داشته اند. اما فصل گذشته این دوئل با فزونی نماینده شانگهای به خاتمه رسید تا شاگردان کاناوارو در گوانژو، بعد از سکته در لیگ چین، لیگ قهرمانان 2019 را برای فتح، هدف بگیرند. تیم گوانژو اورگراند یکی از مدعیان جدی قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا 2019 است که با ستاره های نامدار در این رقابت ها حضور پیدا می نماید.

آن ها به عنوان نایب قهرمان سوپرلیگ چین، در گروهی با حضور دائگوی کره جنوبی، ملبورن ویکتوری استرالیا و سانفریس هیروشیما ژاپن باید رقابت نمایند و بعید است در مرحله گروهی مسئله ای برای صدرنشینی داشته باشند. آن ها پس از صعود محتمل است در یک هشتم با مدافع عنوان قهرمانی کاشیما آنتلرز یا شاندونگ لوننگ دیدار نمایند.

در تیم فعلی گوانژو اورگراند که راهنمایی آن برعهده کاپیتان قهرمان جام جهانی 2006 فابیو کاناوارو است، کلکسیونی از ستاره های جهانی حضور دارند؛ از آندرسون تالیشکا ستاره سابق بشیکتاش تا پائولینیو که فصل درخشانی با بارسا داشت و تیاس برونینگ مدافع انگلیسی و سیوچو مهاجم اهل پرو که به تازگی به تیم گوانژو رفته است.

در بین بازیکنان چینی هم مهره های ارزشمندی دیده می شوند. ژنگ ژی کاپیتان 38 ساله، ژیاوتینگ مدافع شماره 6، ژائو لین مهاجم تکنیکی و... همگی تیمی را به وجود آورده اند که در فوتبال چین کمتر تیمی توانایی ایستادگی برابر آن را دارد و در سطح آسیا نیز مدعی جدی قهرمانی است.

البته تیم گوانژو اورگراند برای سوپر لیگ چین نیز برنامه های ویژه ای دارد. آن ها که از سال 2011 تا 2017 قهرمان لیگ شدند و تمام قهرمانی ها را نیز در این بازه به دست آوردند، پس از شکست در فصل 2018 حالا تمام کوشش خود را می نمایند تا با پائولو و فابیو کاناوارو جایگاهشان را پس بگیرند.

تیمی که دو بار قهرمان آسیا شده، حالا می خواهد پس از چند سال سیطره ژاپنی ها بر بزرگترین تورنمنت قاره، دوباره آن را تصاحب کند؛ دقیقا همانطور که صنعت چین قاره کهن را مال خود کرد و حالا مرزهای جهانی را طی می نماید.

آنها چالش جذاب برای رسیدن به جام را از فردا و در خانه شروع خواهند کرد. جایی که باید به مصاف سانفرس هیروشیما بروند تا در جهت قهرمانی استارت بزنند.

12

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1670

به "ماجراجویی های گوانگژو با ستاره ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجراجویی های گوانگژو با ستاره ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید