لاریجانی در دیدار با نایب رئیس مجلس بلغارستان: بلغارستان از راهکار اروپایی ها برای تجارت با ایران استفاده کند

به گزارش دور زمین، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارشکنی ها آمریکا در تقویت روابط ایران و بلغارستان، گفت: مجلس بلغارستان می تواند در جهت تقویت روابط اقتصادی دو کشور نقش آفرین باشد.

لاریجانی در دیدار با نایب رئیس مجلس بلغارستان: بلغارستان از راهکار اروپایی ها برای تجارت با ایران استفاده کند

به گزارش، رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز (شنبه، 18 اسفندماه) با وسلین مارشکی نایب رئیس مجلس بلغارستان دیدار و گفتگو کرد.

لاریجانی در این دیدار با بیان اینکه ایران و بلغارستان در حوزه صنعت و ماشین آلات روابط خوبی داشته اند، گفت: این روابط باید افزایش پیدا کند به خصوص که در ایران ظرفیت تجاری در این حوزه بالا بوده و بلغارستان می تواند از این ظرفیت استفاده کند.

وی در ادامه با بیان اینکه کشوری مثل آمریکا قصد ندارد روابط میان ایران و بلغارستان فعال باشد، شرح داد: مجلس بلغارستان می تواند نقش آفرین باشد و با تقویت روابط، سطح مبادلات را به بیش از یک میلیارد دلار در سال برساند.

وسلین مارشکی نایب رئیس مجلس بلغارستان با اشاره به روابط محبت آمیز ایران و این کشور، گفت: متأسفانه برخی کشور ها در صدد تضعیف روابط ایران و بلغارستان هستند که پیروز نخواهند شد و کشور ها باید بدون توجه به این دخالت ها روابط خود را تقویت کنند.

وی بر همین اساس شرح داد: بلغارستان نه تنها سعی در تقویت روابط در حوزه سیاسی و فرهنگی با ایران دارد بلکه قصد دارد روابط اقتصادی خود با ایران را نیز عمیق تر کند.

مارشکی ادامه داد: دنبال یک روابط درازمدت با ایران هستیم.

نایب رئیس مجلس بلغارستان در انتها ضمن ابلاغ دعوت رسمی رئیس مجلس این کشور از دکتر لاریجانی برای سفر به صوفیه، فرا رسیدن سال نو را تبریک گفت و برای ایرانیان عمری طولانی توأم با سلامت، رفاه و پیشرفت آرزو کرد. /

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1688

به "لاریجانی در دیدار با نایب رئیس مجلس بلغارستان: بلغارستان از راهکار اروپایی ها برای تجارت با ایران استفاده کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاریجانی در دیدار با نایب رئیس مجلس بلغارستان: بلغارستان از راهکار اروپایی ها برای تجارت با ایران استفاده کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید