قمری: بدترین دوران زندگی ام در بازی های آسیایی رقم خورد؛ عذرخواهی می کنم، حرف زدن از اتفاقات توجیه خوبی نیست

به گزارش دور زمین، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری بابت نتایج این رشته و عدم کسب مدال در بازی های آسیایی 2018 عذرخواهی کرد.

قمری: بدترین دوران زندگی ام در بازی های آسیایی رقم خورد؛ عذرخواهی می کنم، حرف زدن از اتفاقات توجیه خوبی نیست

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، خسرو قمر در نشست خبری که امروز و پس از برگزاری جلسه کمیته فنی فدراسیون برگزار گردید گفت: امروز نشست کمیته فنی را برگزار کردیم روی نظرات مختلف درباره عملکرد رکاب زنان در بازی های آسیا نکاتی مطرح شد. با ارزیابی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که مشکلاتی وجود دارد و باید آنها را رفع کنیم همچنین برخی اتفاقات نیز رخ داد که ما را از مدال دور کرد.

وی اضافه کرد: در بخش کوهستان نتیجه بدی گرفته نشد البته دو حادثه برای رکاب زنان بوجود آمد که یکی پارکی لاستیک دوچرخه حسین زنجانیان و دیگری پارگی زنجیر دوچرخه فرانک پرتوآذر بود. اگر این اتفاقات رخ نمی داد هر دو رکابزن با رکوردی که داشتند می توانستند به مدال برسند.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری بیان کرد: در بخش جاده برای اولین بار یک بانوی رکابزن را اعزام کردیم. متاسفانه چند روز قبل از اعزام تیم به اندونزی سمیه یزدانی دچار شکستگی ترقوه شد و ما مجبور شدیم ماندانا دهقان را در ترکیب قرار بدهیم که رکوردش 2 دقیقه پایین تر از یزدانی است. همچنین 40 روز قبل از اعزام آروین معظمی گودرزی زمین خورد و از ناحیه بینی دچار شکستگی شد که این موضوع باعث دوری 20 روزه او از تمرینات شد که تاثیر منفی در عملکردش در بازی های آسیایی داشت.

قمری گفت: در بخش نیمه استقامت و سرعت انتظار کسب مدال را داشتیم که بویژه در بخش سرعت انتظارات برآورده نشد این در حالی بود که ما حداقل این انتظار را داشتیم بتوانیم مدال طلای دوره گذشته را تکرار کنیم. باید به عنوان رئیس فدراسیون بگویم اتفاقاتی که رخ داد نمی تواند توجیه خوبی برای نتایج کسب گردیده باشد و من از همه مردم و جامعه دوچرخه سواری بابت عدم کسب مدال عذرخواهی می کنم. امیدوارم در آینده و در مسیر کسب سهمیه المپیک کوشش کنیم تا حداقل در این بخش به نتایج خوبی برسیم. همچنین باید از حمایت ویژه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکر کنم که اعتبارات خوبی را در اختیار ما گذاشتند. هر آنچه که از دستم بر می آمد مهیا کردم به هر حال برد و باخت در ورزش وجود دارد و زمانی که می بازیم باید عذرخواهی کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا قبل از اعزام تیم دوچرخه سواری به بازی های آسیایی قول کسب 5 مدال را داده بود و آیا از شرایط حریفان با خبر نبود گفت: درباره رکابزنان سایر کشورها اطلاعات کاملی نداشتیم و به همین دلیل بر اساس نتایج قهرمانی آسیا و شرایط موجود قول دادیم. از مسابقات قهرمانی آسیا تا بازی های آسیایی کشورهای دیگر با امکانات و شرایط بهتری حضور پیدا نموده بودند و از ما جلو زدند. برای مثال محمد گنج خانلو با 3 مسابقه راهی جاکارتا شد این در حالی بود که نفرات بالادستی اش حداقل در 18 رقابت مختلف شرکت کردند و سپس به بازی های آسیایی اعزام شدند.

قمری گفت: کوشش کردیم در طول این مدت همه مواردی را که کادر فنی تیم های ملی احتیاج داشتند برآورده کنیم. به هر حال باید به این نکته توجه کرد که سایر کشورها در همین چند سال اخیر پیست های زیادی را افتتاح نموده و از آنها استفاده نموده اند که این در ایران شرایط حداقلی را داشته است. در گذشته فعالیت های زیادی را در رده باشگاهی داشتیم اما به دلیل مشکلاتی که این باشگاه ها طی سال های اخیر داشتند نتوانستند کار زیادی را انجام بدهند. برای مثال در سال 2014 تیم های باشگاهی ما که ملی پوشان در آنها حضور داشتند در طول 3 ماه در 9 رقابت شرکت کردند و سپس اعزام شدند. این در حالی بود که چنین شرایطی در بازی های این دوره وجود نداشت.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری توضیح داد: نمی خواهم بهانه گیری کنم ما به لحاظ تمرینی چیزی از سایر کشورها کم نداشتیم اما تنها تفاوتمان این بود که آنها مسابقات و اردوهای برون مرزی زیادی را نسبت به ما داشتند که از آنها نتوانستیم بهره ببریم. در واقع یکی از دلایل افت دوچرخه سواری ایران این بود که باشگاه ها راغب به فعالیت در این رشته نیستند.

قمری در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط موضوع کسب سهمیه المپیک نیز به خطر می افتد یا خیر گفت: باید سازوکارهای کسب سهمیه را آنالیز کنیم. در گذشته باشگاه ها با اعزام تیم های خود موفق به کسب امتیاز و در نهایت سهمیه لازم می شدند اما حالا باید امتیازات فردی را به دست بیاوریم تا دستمان به سهمیه المپیک برسد. بر همین اساس نیز فرانک پرتوآذر را شب گذشته به مسابقات جهانی فرستادیم تا از این طریق بتوانیم امتیاز لازم را بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استعفای ابوحیدری سرمربی تیم دوچرخه سواری پیست مورد قبول قرار گرفته است؟ گفت: از ابوحیدری گلایه کردم که نباید در حین بازی های آسیایی استعفا می کرد. او امروز به جلسه کمیته فنی آمد و نظرات مختلف را در این باره شنیدیم و قرار است هفته آینده درباره بودن یا نبودنش تصمیم بگیریم.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در خصوص موضوع زیرساخت های مورد احتیاج دوچرخه سواری گفت: بخش عمده ای از مسائل زیرساختی به موضوع پول و اعتبار باز می گردد که پیست ساری که اصلی ترین احتیاج دوچرخه سواری ما است در همین موضوع معطل مانده است وزیر ورزش چندین بار قول بهره برداری داده و البته این را می دانیم که برای افتتاح چنین پیستی احتیاج به 45 تا 50 میلیارد هزینه است به هر حال این قول را گرفته ایم که پیست دوچرخه سواری ساری تا سال آینده به دستمان برسد تا بتوانیم از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اتفاقات و یکسری حوادث باعث عدم کسب مدال در بازی های آسیایی شد اما اینها نمی تواند توجیه خوبی باشد. باید قبول کنیم که سایر کشورها سرمایه گذاری خوبی در دوچرخه سواری نموده و هزینه های زیادی نموده اند اگر نتوانیم همپای آنها جلو برویم عقب می مانیم.

قمری درخصوص وضعیت سرمربی خارجی تیم کوهستان گفت: به این مربی گفته بودیم که اگر در بخش کوهستان بتوانیم مدال بازی های آسیایی بگیریم باید به ازای هر ماه هزار یورو بیشتر حقوق پرداخت کنیم که مجموعا 13 هزار یورو بیشتر می گردد اما با این شرایط نه پاداش به او تعلق می گیرد و نه افزایش حقوق.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در پاسخ به این سوال که چرا حوادثی همچون پارگی زنجیر و لاستیک فقط برای رکابزنان ایران رخ می دهد و همواره شاهد چنین اتفاقاتی برای نمایندگان کشورمان هستیم گفت: اتفاقی که برای پرتوآذر در بخش کوهستان افتاد یک در هزار رخ می دهد و این دیگر دست ما نیست. در همین دوره از بازی های آسیایی شاهد آن بودیم که رکابزنانی از اندونزی و کره جنوبی هم دچار حادثه و زمین خوردن شدند در واقع نقص فنی جزو لاینفک دوچرخه سواری است. همچنین باید بگویم که ابزار و وسایل دوچرخه سواری همگی وارداتی هستند و ما کوشش زیادی را در این حوزه انجام می دهیم اما متاسفانه بیشتر مواقع با پاسخ منفی از سوی شرکت های خارجی روبرو می شویم. ما شبانه روز کوشش کردیم تا رکابزنان با کمترین مشکل اعزام شوند و دوچرخه هایمان نیز بدون نقص بودند اما به هر حال چنین اتفاقاتی اتفاق افتاده است.

وی در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به اینکه کوشش می گردد اضافه هزینه دوچرخه پرتوآذر از این رکابزن گرفته نگردد، گفت: بدترین دوران زندگی من در جاکارتا رقم خورد و ما نتوانستیم به اهدافمان برسیم. بار دیگر بابت این نتایج از مردم عذرخواهی می کنم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 آذر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 296

به "قمری: بدترین دوران زندگی ام در بازی های آسیایی رقم خورد؛ عذرخواهی می کنم، حرف زدن از اتفاقات توجیه خوبی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قمری: بدترین دوران زندگی ام در بازی های آسیایی رقم خورد؛ عذرخواهی می کنم، حرف زدن از اتفاقات توجیه خوبی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید