غفلت از گردشگری دریایی در بهشهر

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، هادی خنجری، شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران و نشست صمیمی با اصحاب رسانه اضافه کرد: برای توسعه بهشهر دو جهت گیری ملموس در بخش گردشگری و کشاورزی وجود دارد و باید با توسعه این دو مهم، به توسعه همه جانبه رسید.

غفلت از گردشگری دریایی در بهشهر

وی گفت: گردشگری بسیار فعال و پویا است و می تواند جوابگوی مناسبی برای اقتصاد باشد که با توجه به فراهم بودن زیر ساخت های گردشگری دریایی رایزنی های مختلف با ایران صدرا بهشهر انجام شد و اعلام شد که این توانمندی وجود دارد و باید با برنامه ریزی محقق گردد.

خنجری تجارت گردشگری را راهی مناسب و مطمئن برای توسعه اقتصادی و رشد اقتصادی دانست که باید در کنار همه موارد گردشگری دریا، جنگل، میراثی، تاریخی و غیره به بوم گردی هم توجه گردد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بهشهر اضافه نمود: طبیعت گردی و گردشگری میانکاله بعنوان یک اکوتوریسم منحصر به فرد در بهشهر مورد آنالیز و ارزیابی نهاده شد و مقرر شد تا گردشگری طبیعت در قالب طرح سرمایه گذاری و ممیزی، مجوزهای اولیه را کسب و شروع به کار کند.

وی گفت: با ایجاد طبیعت گردی و گردشگری میانکاله، شاهد شروع گردشگری در میانکاله با پیوست محیط زیستی خواهیم بود.

فرماندار بهشهر در ادامه با اشاره به اینکه کاخ صفی آباد از مناطق گردشگری بهشهر در بام این شهرستان است اما سال های سال، مردم آرزوی بازدید از این مکان را دارند که میسر نمی گردد؛ یادآور شد: با رایزنی ها یانجام گردیده، موافقت لازم وزیر اطلاعات کسب شد و در دهه فجر سال جاری شاهد ورود و حضور مردم در صفی آباد خواهیم بود.

خنجری اظهار کرد: با آزادسازی بازدید از کاخ صفی آباد به عنوان مطالبه مردم بخشی از مسیر توسعه، بازخواهد شد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های خوب و مناسب بخش کشاورزی بهشهر گفت: در این بخش هم با کشت گیاهان دارویی، کشت زعفران و کوشش برای توسعه و کشت فندق در اراضی بالادست و کوهستانی کوشش داریم تا کشاورزی در بخش روستایی رونق بیشتری بگیرد.

فرماندار بهشهر اضافه نمود: یکی از برنامه های مهم ما تضمین بازار فروش محصولات باغی و کشاورزی روستایی است که کوشش داریم تا بازارهای محلی شهری و روستایی برای فروش محصولات ایجاد گردد.

خنجری در ادامه منطقه آزاد را ظرفیت مهم برای مازندران بیان کرد که با توجه به فراهم بودن زیر ساخت های لازم در بندر امیرآباد بهشهر، همچون رورو ریلی، سکوهای بارگیری، مسیرهای دسترسی، پس کرانه ها و زمین های پشتیبان و فعال بودن واحدهای تولیدی، این منطقه می تواند گزینه مناسبی برای منطقه آزاد باشد.

وی با بیان اینکه حال شهرک صنعتی ما خوب نیست؛ گفت: فعال نبودن واحدهای صنعتی و راکد بودن آن موجب گردیده است که این شهرک به نوعی به شهرک خاموش تبدیل گردد و مطالبات بانک ها مهمترین مشکل واحدهای تولیدی است که کوشش داریم تا با رفع کردن آن، رونق ایجاد گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 مهر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 111

به "غفلت از گردشگری دریایی در بهشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غفلت از گردشگری دریایی در بهشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید