عروس گیلان کجاست؟

به گزارش دور زمین، لاهیجان با داشتن 10 کیلومتر نوار ساحلی، تالاب زیبای بین المللی، جاذبه های جلگه ای و کوهپایه ای به عنوان عروس شهرهای ایران شناخته گردیده است.

عروس گیلان کجاست؟

امیر جانبازی -فرماندار لاهیجان- در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه شهرستان لاهیجان از ویژگی های خاصی برخوردار است، اظهار کرد: این شهرستان دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی در حوزه گردشگری است؛ علاوه بر این در حوزه کشاورزی و فرهنگی هم حرفی برای گفتن دارد لذا باید برنامه ریزی های لازم جهت توسعه در شاخص های مذکور انجام گیرد.

وی ادامه داد: همچنین سه تالاب بسیار زیبا در سطح این شهرستان داریم که یکی از آنها به عنوان تالاب بین المللی در کنوانسیون رامسر ثبت گردیده است. برای دو تالاب دیگر هم برنامه ریزی هایی گردیده تا بتوانیم از این تالاب ها در حوزه زیست محیطی و گردشگری استفاده بهینه داشته باشیم.

این مقام مسئول، با اشاره به شناسایی حدود هشت نقطه خطرآفرین در ساحل لاهیجان، بیان کرد: یکی از مزیت هایی که لاهیجان نسبت به شهرستان های دیگر دارد، این است که با دستور استاندار گیلان منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان فعال گردیده است.

جانبازی اضافه نمود: تاکنون دو سرمایه گذار برای حضور در منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان اعلام آمادگی نموده اند که یکی از سرمایه گذاران آمادگی انعقاد قرارداد دارد تا فعالیت خود را شروع کند لذا امیدواریم در آینده نزدیک از ظرفیت سرمایه گذاران در این منطقه هم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه لاهیجان از حیث پرداخت تسهیلات اشتغالزایی جزء شهرستان های موفق است، گفت: در ابتدای مطرح شدن ارائه طرح های اشتغالزایی، جلسات مربوطه به صورت هفتگی برگزار می شد، اما به جهت تسریع بخشیدن در ارائه خدمات و پرداخت تسهیلات، این جلسه سه بار در هفته برگزار می گردد، زیرا بیش از پنج برابر سهمی که در اشتغال روستایی برای شهرستان در نظر گرفته بودند، متقاضی داریم.

فرماندار لاهیجان ادامه داد: طبق آخرین آمار تاکنون 180 فقره تسهیلات به مبلغ حدود 10 میلیارد و 800 میلیون تومان پرداخت گردیده و با این پرداخت برای 277 نفر در حوزه روستایی شغل ایجاد گردیده است؛ از سهم 21 میلیارد و 200 میلیون تومانی که برای شهرستان مصوب گردیده بود، خوشبختانه بانک های عامل حدود 50 میلیارد تومان طرح در اختیار دارند و متقاضی باید رجوع کند تا اگر سهم مصوب شهرستان به اتمام رسید، بتوانیم از استان دریافت کنیم.

وی با اشاره به نقش شهرستان لاهیجان در طرح بوم گردی، اظهار کرد: روند پرداخت شروع گردیده و روستاهای دارای ظرفیت شناسایی گردیده اند و برنامه ریزی لازم انجام گرفته تا حداکثر بهره وری را داشته باشیم.

جانبازی، با بیان اینکه لاهیجان علاوه بر ظرفیت گردشگری از پتانسیل های کشاورزی خوبی هم برخوردار است، گفت: در زراعت برنج حدود 24 هزار هکتار معادل 10 درصد اراضی استان تحت کشت داریم و در 2 هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی انجام گردیده است.

این مقام مسئول اضافه نمود: همچنین توانستیم ضریب مکانیزاسیون را در بخش کشاورزی افزایش دهیم. طرح کاداستر اراضی کشاورزی را نیز اجرایی کردیم که برای اولین بار در کشور اجرا گردیده است. طرح مذکور در کشور با اعتبار پایه یک میلیارد تومان به صورت پایلوت در لاهیجان در حال برگزاری است.

فرماندار لاهیجان، چای این منطقه را بسیار مرغوب دانست و بیان کرد: در جهان چای ایران را با عنوان لاهیجان می شناسند لذا اقدامت بسیار خوبی برای فراوری با کیفیت اجرا گردیده و امیدواریم ادامه داشته باشد. همچنین لاهیجان در فراوری ابریشم هم اولین است.

وی با بیان اینکه لاهیجان به عنوان قطب بهداشتی استان مطرح است، گفت: یک بیمارستان توسط یک خیر تجهیز گردیده و بیمارستان 212 تخت خوابه پیروز نیز در مراحل شروع بهره برداری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آذر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 642

به "عروس گیلان کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عروس گیلان کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید