صلحی پور طلسم پارا وزنه برداری را شکست

به گزارش دور زمین، تیم ملی پارا وزنه برداری ایران بعد از کسب سه مدال طلا و یک برنز توانست در قهرمانی آسیا اولین مدال طلای خود را کسب کند.

صلحی پور طلسم پارا وزنه برداری را شکست

به گزارش خبرنگاران ، سیدحامد صلحی پور به مدال طلای رقابت های وزنه برداری معلولین قهرمانی آزاد آسیا و اقیانوسیه در ژاپن دست یافت. در ادامه رقابت های وزنه برداری آزاد قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که در ژاپن در حال برگزاری است،

بعد از کسب سه مدال نقره توسط ورزشکاران ایران، سیدحامد صلحی پور، نماینده دسته 97 کیلوگرم کشورمان به مصاف حریفانش رفت که با مهار وزنه 231کیلوگرمی به عنوان قهرمانی رسید. صلحی پور، در اولین حرکت موفق به مهار وزنه 218 کیلوگرمی شد. وی در حرکات دوم و سوم نیز با مهار وزنه های 225 و 231 کیلوگرمی مدال طلایش را قطعی کرد تا نخستین نشان زرین برای کاروان ایران به ارمغان آید. محمد خلف از امارات با 230 کیلوگرم و پانپان یان از چین با 216 کیلوگرم دوم و سوم شدند.

پیش از این سیدیوسف یوسفی، روح الله رستمی و نادر مرادی موفق به کسب 3 مدال نقره برای ایران گردیده بودند. ایزدی نیز برنز بزرگسالان و طلای جوانان را کسب نموده بود. امیر جعفری نیز در دسته 65 کیلوگرم چهارم گردیده بود. صمد عباسی نیز اوت نموده بود. این اولین مدال طلای ایران در این دوره از مسابقات بود که سید حامد صلحی پور آن را به دست آورد و طلسم ناکامی ایرانی ها در کسب مدال طلا را شکست داد.

روز چهارشنبه در ادامه این رقابت ها، سامان رضی و علی اکبر غریب شی در دسته 107 کیلوگرم روی تخته می رود. رقابت های وزنه برداری قهرمانی معلولین در دو بخش آزاد و آسیا - اقیانوسیه به عنوان یکی از مراحل گزینشی حضور در پارالمپیک 2020، از 17 تا 21 شهریور در شهر کیتاکیوشو ژاپن برپا است. تیم ملی پارا وزنه برداری بعد از بازگشت از این مسابقات باید خود را برای بازی های پاراآسیایی جاکارتا آماده کند.

5،390

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 2 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 685

به "صلحی پور طلسم پارا وزنه برداری را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صلحی پور طلسم پارا وزنه برداری را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید