شرایط نامناسب زندان ها در ایتالیا

به گزارش دور زمین، وخامت اوضاع و شرایط نامناسب زندان ها در ایتالیا به اندازه ای است که زندانیان برای رهایی از فشارها و مسائل درون زندان با خودکشی به زندگی خود خاتمه می دهند.

شرایط نامناسب زندان ها در ایتالیا

به گزارش، شرایط نامناسب زندان ها در ایتالیا به چالشی برای دولت این کشور تبدیل گردیده است.

البته شاید بسیاری از افراد به سختی باور کنندکه ایتالیا به عنوان یک کشور اروپایی و چهارمین اقتصاد بزرگ قاره سبز، دارای زندان های بسیار قدیمی با تراکم بالای زندانیان در بند ها و مسائل جدی برای جسم و روان زندانیان باشد. اما وخامت اوضاع و شرایط نامناسب زندان ها در ایتالیا به اندازه ای است که حتی صدای وزیر دادگستری این کشور را هم دراورده است.

الفونسو بونا فده، وزیر دادگستری ایتالیا گفت: زندانیان در رنج هستند چرا که شرایط حبس آن ها واقعأ شایسته شان و عزت بشری نیست. من از این مسئله رنج می برم و به جز زندانیان، به ماموران زندان نیز فکر می کنم که مجبورند با مسائلی روبرو شوند که دولت بر روی دوش آن ها گذاشته است.

تعداد زندانیان در ایتالیا نزدیک به 60 هزار نفر اعلام گردیده که بیش از 9 هزار نفر مازاد بر ظرفیت زندان ها در این کشور است.

امیلیو اورلاندو، روزنامه نگار ایتالیایی به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: وضعیت نامساعد زندان ها در ایتالیا همیشه خبرساز بوده است. دیوان حقوق بشر اروپا حتی ایتالیا را در سال 2013 به علت شرایط سخت و ازدحام جمعیت در زندان ها و همچنین حبس برخی بی گناهان در سلول های انفرادی فقط به این خاطر که احتمال ارتکاب به جرم داشته اند، محکوم کرد.

هشتاد درصد زندان های ایتالیا بیش از صد سال قدمت دارند.

در همین حال میزان خودکشی در زندان های ایتالیا به میزان کم سابقه ای افزایش داشته است. بر اساس آمار رسمی منتشر گردیده، در سال گذشته میلادی 63 زندانی به علت فشار ناشی از اوضاع سخت زندان در ایتالیا، با خودکشی به زندگی خود خاتمه داده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 867

به "شرایط نامناسب زندان ها در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط نامناسب زندان ها در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید