شبکه آب گرگان تا یک ماه آینده هوشمند می گردد، نصب 50 شیر فشارشکن

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، محمدهادی رحمتی، شامگاه شنبه در جلسه شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: شبکه فاضلاب گرگان که کلنگ آن در سال 78 به زمین زده شده باید مدت ها پیش آغاز می شد.

شبکه آب گرگان تا یک ماه آینده هوشمند می گردد، نصب 50 شیر فشارشکن

وی اضافه کرد: در آن موقع کسی فکر نمی کرد که احتیاج به چنین سیستمی باشد اما اکنون همه می دانند که گرگان به این شبکه احتیاج دارد.

رحمتی ادامه داد: در آن موقع گرگان تنها 160 هزار نفر جمعیت داشت اما اکنون با رشد جمعیت و مهاجرت احتیاج به آن بیش از پیش احساس می گردد.

وی گفت: تأسیسات زیربنایی آب و فاضلاب همان تأسیساتی است که در سال 76 ایجاد شده و در همان زمان هم تأسیسات آبرسانی متعلق به 20 سال قبل بوده است.

رحمتی تأکید کرد: 80 درصد آب که فاضلاب می گردد کجا می رود؟ و این ها مباحثی است که با توجه به روند بزرگ شدن شهر و مسائل زیست محیطی باید لحاظ گردد.

وی گفت: پیمانکاران در سطح شهر مشغول به فعالیت هستند و خطوط اصلی را باید اجرا کنیم و این خطوط اگر وصل گردد 70 درصد مشکل شبکه گرگان حل خواهد شد.

رحمتی اعلام کرد: موافقت نامه ای ایجاد تأسیسات فاضلاب گرگان را در لایحه بودجه سال 98 به ردیف وامی پنج شهر برای استفاده از وام بانک توسعه اسلامی تبدیل کردیم.

وی شرح داد: یعنی می توان غیر از گرگان، پنح شهر دیگر آزادشهر، آق قلا، علی آبادکتول، گنبدکاووس و فاز دوم گرگان را اجرا کرد.

تأسیسات فاضلاب در زیر تمام تأسیسات شهری ایجاد می گردد

مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان گلستان به بعضی از مسائل کار اشاره نمود و گفت: حفاری که در زمینه شبکه فاضلاب می گردد با سایر حفاری ها متفاوت است، تأسیسات فاضلاب باید در زیر تمام تأسیسات شهری اجرا گردد.

رحمتی اضافه کرد: در خیابان ناهارخوران اکنون عمق 6 و نیم متری را اجرا می کنیم و این لوله باید با شرایط خاص اجرا گردد که بعداً مسئله ای ایجاد نگردد و فاضلاب برنگردد.

وی با بیان این که پیمانکار اکنون صبح حفاری نموده و بعدازظهر آن را پر می نماید، ادامه داد: مشکل تأمین اعتبار سبب شد تا فاصله چندین ساله از کلنگ زنی تاکنون ایجاد گردد.

نبود نقشه تأسیسات زیربنایی در بعضی از مناطق

رحمتی گفت: بعضی از مناطق مخصوصاً قسمت های بافت تاریخی شهر نقشه تأسیسات زیربنایی مشخصی ندارد و همه تأسیسات بدون نظم عبور نموده بنابراین کار ما را سخت می نماید و ما باید در روز این کار را انجام دهیم.

وی توضیح داد: به دلیل حساس بودن لوله گاز و فشار 60 پی اس آی در ناهارخوران امکان انفجار وجود دارد و نمی توانیم سه شیفت کار کنیم زیرا نمی توان به نقشه های موجود اعتماد کرد.

رحمتی یادآور شد: شبکه چهارراه میدان وصل شد و تمام مشترکان و کسانی که در خیابان امام رضا (ع)، چاله باغ، ملل، پنج آذر و کوی تختی وجود دارند بعد از عید به شبکه فاضلاب وصل می شوند که حدود پنج هزار مشترک است.

وی با بیان این که بعد از عید نصب انشعاب در این مناطق انجام خواهد شد، گفت: سال گذشته خیابان سجادیه، کاشانی و جرجان به شبکه فاضلاب وصل شدند.

60 درصد مشترکان گرگان به شبکه فاضلاب وصل شده اند

مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان گلستان مطرح نمود: 60 درصد مشترکان به شبکه فاضلاب وصل شده اند که البته در بعضی از نقاط نقاط انفصال دارد.

وی با اشاره به این که تصفیه خانه هم در شمال شهر گرگان آماده بهره برداری است، اظهار کرد: تعرفه را هم دولت مشخص می نماید و حدود 60 درصد از مشترکان به صورت اقساط هزینه انشعاب را می پردازند.

رحمتی با بیان این که از محل تبصره سه حلقه چاه در گرگان در حال حفر است، توضیح داد: همچنین تأسیساتی هم از این محل به روز شده است.

وی گفت: شبکه شهر گرگان تا یک ماه دیگر هوشمند شده یعنی مجهز به تلی متری می گردد و فشار، حجم مخازن و ارتفاع مخازن همه از داخل یک اتاق کنترل می گردد.

رحمتی اضافه کرد: در بعضی از مناطق گرگان در شب چون مصرف کم است فشار به هشت اتمسفر می رسد و پرت بالا می رود و اکنون 50 شیر فشار شکن هوشمند و فشار سنج و ارتفاع سنج به صورت آنلاین در شبکه گرگان نصب شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1490

به "شبکه آب گرگان تا یک ماه آینده هوشمند می گردد، نصب 50 شیر فشارشکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه آب گرگان تا یک ماه آینده هوشمند می گردد، نصب 50 شیر فشارشکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید