سفیر ایران در هلند: بازگشت تحریم های ظالمانه نقض قطعنامه های شورای امنیت است

به گزارش دور زمین، سفیر ایران در هلند تاکید نمود بازگشت تحریم های ظالمانه و یکطرفه، نقض صریح قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و موجب از بین رفتن هرگونه اعتماد و اعتبار تعهدات و نهادهای بین المللی است.

سفیر ایران در هلند: بازگشت تحریم های ظالمانه نقض قطعنامه های شورای امنیت است

به گزارش خبرنگاران، علیرضا کاظمی ابدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند طی سخنانی در دانشکده اقتصاد آراسموس روتردام توضیح داد: بازگشت تحریم های ظالمانه و یکطرفه، نقض صریح قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و موجب از بین رفتن هرگونه اعتماد و اعتبار تعهدات و نهادهای بین المللی است.

کاظمی در بخش اول سخنانش در این نشست که با استقبال صدها تن از دانشجویان از ملیت ها و رشته های مختلف تحصیلی همراه بود، ضمن معرفی جمهوری اسلامی ایران و ویژگی های منحصر به فرد جغرافیایی و تاریخی کشورمان، جنبش های مردمی معاصر برای دستیابی به استقلال و آزادی شامل نهضت مشروطه، نهضت ملی شدن نفت و انقلاب اسلامی را برای شرکت کنندگان تبیین کرد.

وی همچنین دستاوردهای ملت ایران را معرفی نمود و یادآور شد که با توجه به جامعه جوان و دانش پژوه کشورمان، صندلی علمی ایران از رتبه 53 جهانی در سال 1996 به رتبه 16 در سال 2018 ارتقاء یافته است.

سفیر ایران سپس با تشریح روند مذاکرات برجام تا حصول توافق و تعهدات طرفین، حقوق جمهوری اسلامی ایران ذیل برجام، به ویژه پس از خروج یکطرفه آمریکا از این توافق را بیان نمود.

وی تأکید کرد: بازگشت تحریم های ظالمانه و یکطرفه، نقض صریح قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و موجب از بین رفتن هرگونه اعتماد و اعتبار تعهدات و نهادهای بین المللی است که وابسته به تصمیم یک فرد و نه حتی سیاست یک کشور بوده است.

در این مراسم که رئیس و اساتید دانشکده اقتصاد دانشگاه اراسموس نیز حضور داشتند، کاظمی ابدی در پاسخ به سؤالی درباره راهکار مورد انتظار برای منازعات منطقه، خاطرنشان ساخت: منشأ مسائل منطقه، کشورهایی بودند که داعش را بوجود آوردند و با پول و سلاح تأمین کردند و همان ها مسبب وضعیت اسفبار جاری در سوریه و یمن هستند. اکنون 22 میلیون نفر در یمن در محاصره و قحطی به سر می برند.

وی توضیح داد: حل این بحران ها تنها با قبول واقعیات، توقف جنگ و انجام مذاکره جدی توأم با اراده لازم برای سرانجام دادن به این وضعیت امکان پذیر خواهد بود.

شایان ذکر است، دانشگاه اراسموس از معتبرترین دانشگاه های اروپا است که هم اکنون 28 هزار دانشجو در آن در حال تحصیل هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2027

به "سفیر ایران در هلند: بازگشت تحریم های ظالمانه نقض قطعنامه های شورای امنیت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در هلند: بازگشت تحریم های ظالمانه نقض قطعنامه های شورای امنیت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید