روسیه به معاون پیشین وزیرخارجه آمریکا ویزا نداد

به گزارش دور زمین، مسکو - خبرنگاران - یک مقام وزارت خارجه روسیه اظهار داشت که این کشور درخواست ویکتوریا نولاند معاون پیشین وزیر خارجه آمریکا برای ویزا سفر به روسیه را رد کرد.

روسیه به معاون پیشین وزیرخارجه آمریکا ویزا نداد

این مقام وزارت خارجه روسیه بدون ذکر نام روز آدینه به ریانووستی گفته است که دلیل لغو ویزای این فرد قرار دریافت نام وی در فهرست سیاه روسیه است که در پاسخ به فهرست سیاه آمریکا تهیه شد.

براساس آنچه پیشتر کامرسانت نوشته بود ویکتوریا نولاند درخواست ویزا سفر به روسیه برای شرکت در مراسم اختتامیه یک کنفرانس بین المللی نموده بود که شورای امور بین الملل روسیه و انجمن سیاست خارجی آلمان و آکادمی تحقیقات بین المللی جان هاپکینز آن را برگزار می نمایند.

وزارت خارجه روسیه به برگزار نمایندگان این کنفرانس گفته بود که امید چندانی به حضور این مقام سابق وزارت خارجه آمریکا نداشته باشند.

نولاند در حوادث اوکراین که به سرنگونی حکومت ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری نسبتا هوادار روسیه منجر شد، نقش ویژه ای داشت.

وی حتی در اعتراضات میدان استقلال کییف پیش از سرنگونی حکومت یانوکوویچ شرکت کرد و بر حمایت آمریکا از افراد ضدحکومتی در اوکراین در سال 2014 تاکید نمود.

در سال های اخیر روسیه فهرست سیاهی از مقام های آمریکا تهیه نموده و تاکنون مایکل مک فول سفیر پیشین آمریکا بر اساس این فهرست از سفر به روسیه منع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1682

به "روسیه به معاون پیشین وزیرخارجه آمریکا ویزا نداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه به معاون پیشین وزیرخارجه آمریکا ویزا نداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید