رشد اولین گیاه در کره ماه توسط چینی ها

به گزارش دور زمین، رشد گیاه بر روی کره ماه

چندین سال پیش شرکت مهندسی فضایی پاراگون در کوشش برای ساختن گلخانه ای بود که توانایی این را داشته باشد که بر روی سطح کره ماه قرار بگیرد و حیات گیاهان را در آن سیاره به وجود بیاورد. هدف آن ها از این قرار بود که این گلخانه به گونه ای ساخته گردد که بر روی کاوشگر سیاره ماه نصب گردد و به سطح قمر زمین سفر کند. در روزهای گذشته خبری مبنی بر به بار نشستن این هدف در خبرگزاری های رسمی جهان مطرح شد که بذرهای ماه نورد ساخته گردیده توسط این شرکت چینی در کره ماه جوانه زده و حیات گیاهان را بر روی این سیاره سرد نورانی فراهم آورده است. با توجه به جذابیت این موضوع تیم خبری خبرنگاران در ادامه مطلبی را در خصوص رشد گیاه در کره ماه تهیه نموده است، که در صورت علاقمندی می توانید ما را در ادامه همراهی نمایید.

رشد اولین گیاه در کره ماه توسط چینی ها

همانطور که در بالا ذکر کردیم، خبر رشد گیاه در کره ماه توسط سازمان ملی فضایی چین این روزهای در خبرگزاری های رسمی مطرح گردیده است. با توجه به این که چندین سال پیش یک شرکت فضایی به نام پاراگون که در زمینه فضا فعالیت های بسزایی دارد در کوشش بود که حیات گیاهان را بر روی سطح کره ماه برقرار کند؛ برای این منظور آن ها تصمیم گرفتند که گلخانه ای به منظور پرورش دانه های گیاه خردل در سطح ماه به وجود بیاورندو به امید اینکه بتوانند در آینده بر سطح این جرم کیهانی گیاهان با توانایی گل دهی پرورش دهند. مشاهده تصویری از گل ها بر سطح ماه می تواند انگیزه شگفت انگیزی برای انجام پروازهای فضایی باشد، همچنین این شرکت علاوه بر این هدف قصد دارد اولین قدم را در مسیر ایجاد سطحی قابل سکونت در ماه با ایجاد چنین گلخانه ای هم نیز در آینده بردارد. ساخت گلخانه ای که توانایی رشد دادن گیاهان را در سطح ماه داشته باشد و در عین حال به اندازه ای شفاف باشد که بتوان تصاویر زیبایی را از گیاهان قمر زمین به ثبت رساند امری بسیار پیچیده خواهد بود و به تجهیزات فراوانی احتیاج خواهد داشت.

در واقع می توان گفت این نخستین مورد از رشد یک گونه زیستی در کره ماه است که گامی مهم در تحقق بلند مدت در این فضا ارزیابی گردیده است و کاوشگر چانگ 4 چین اولین ماه نوردی است که نیمه تاریک کره ماه را که از زمین غیر قابل دید است کاوش می نماید. گفتنی است که قابلیت رشد گیاهان در ماه به عنوان بخشی ضروروی از مأموریت های فضایی بلند مدت تلقی می گردد؛ درست همانند سفر به مریخ که حدود دو سال و نیم طول خواهد کشید. این به معنای آن است که محموله های این کاوشگر فضایی با خاک زمین است که حاوی بذر پنبه، سیب زمینی، مخمر و تخم مگس سرکه است. این گیاهان در داخل ظرفی مهر و موم گردیده هستند که ماه نورد آن را حمل می کند.

رسانه های چینی روز 15 ژانویه (25 دی) خبر از رشد بذرهای پنبه در روی سطح کره ماه دارند. شین هوا، خبرگزاری دولتی چین روز شنبه اعلام نمود که طی سفر 20 روزه از زمین به ماه، بذر گیاهان با استفاده از تکنولوژی بیولوژیک در حالت خفته بودند. این بذرها تنها زمانی آغاز به رشد کردند که مرکز کنترل از زمین دستور آب دادن بذرها را به کاوشکر ماه نورد داد. این خبرگزاری گفته است ماه نورد چانگ 4 تا کنون تقریبا 170 عکس به زمین فرستاده است.

انتشار: 27 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 880

به "رشد اولین گیاه در کره ماه توسط چینی ها" امتیاز دهید

2 کاربر به "رشد اولین گیاه در کره ماه توسط چینی ها" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد اولین گیاه در کره ماه توسط چینی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید