راه اندازی بازارچه صنایع دستی بیرجند نیازمند 500میلیون اعتبار است

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، حسن رمضانی پنج شنبه شب در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر 860 اثر تاریخی در خراسان جنوبی به ثبت رسیده و با احتساب ثبت جهانی روستای خراشاد چهار اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی داریم.

راه اندازی بازارچه صنایع دستی بیرجند نیازمند 500میلیون اعتبار است

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی اظهار کرد: هزینه ای که برای آموزش برخی از رشته های صنایع دستی در اختیار میراث فرهنگی نهاده شد فقط 200 میلیون تومان است در حالی که می توان با آموزش گام بلندی در حوزه اشتغال زایی برداشت.

رمضانی اظهار کرد: با صرف یک میلیون و 500 هزار تومان و تهیه یک دستگاه پارچه بافی می توان برای یک روستایی شغلی چون پارچه بافی ایجاد کرد که در استان سابقه تاریخی دارد.

وی با اشاره به جاذبه های طبیعی خراسان جنوبی برای جذب گردشگر اعلام کرد: در استان ما تاریک ترین آسمان شب برای رصد ستارگان و گرم ترین نقطه زمین در شهرستان نهبندان با 70 درجه گرما را داریم که ظرفیت مهمی برای جذب گردشگر است.

وی بر لزوم ایجاد بازارچه های صنایع دستی در مبادی ورودی شهرها تاکید نمود و اضافه کرد: اگر در زمینه فراوری صنایع دستی و راه اندازی بازارچه های فروش در مبادی استان کار کنیم عایدات خوبی نصیب ما خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی یادآور شد: مجموع فروش صنایع دستی استان در سال 92 یک میلیارد و 200 میلیون تومان بود که در سال گذشته به بیش از 6 میلیارد تومان رسید و این اقدام در اثر توجه به راه اندازی بازارچه های صنایع دستی رخ داد.

رمضانی ادامه داد: در برخی شهرستان ها که زمینه ورود و جذب گردشگر بالایی دارند باید بازارچه صنایع دستی در ورودی شهر راه اندازی گردد این در حالی است که بعد از 2 سال بازارچه در حال ساخت فردوس هنوز 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رمضانی با تاکید بر اینکه در مرکز خراسان جنوبی بازارچه صنایع دستی وجود ندارد گفت: برای راه اندازی بازارچه صنایع دستی در بیرجند مکانی پیش بینی شده که اگر 500 میلیون تومان اعتبار اختصاص یابد، می توانیم در اردیبهشت ماه 98 این بازارچه را راه اندازی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، مرمت بافت های تاریخی استان را یکی از ضرورت ها دانست و اظهار کرد: خراسان جنوبی به ویژه شهرستان بشرویه یکی از مراکز مهم بافت های ارزشمند فرهنگی و تاریخی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1435

به "راه اندازی بازارچه صنایع دستی بیرجند نیازمند 500میلیون اعتبار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی بازارچه صنایع دستی بیرجند نیازمند 500میلیون اعتبار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید