دولت سوئیس برای نفوذ هکرها به سیستم رای گیری الکترونیک پاداش می دهد

به گزارش دور زمین، چنانچه هکرها بتوانند به روشی که تاکنون شناخته نشده است وارد سیستم رای گیری این کشور شوند و آراء را دستکاری نمایند، تا 44 هزار یورو دریافت خواهند کرد.

دولت سوئیس برای نفوذ هکرها به سیستم رای گیری الکترونیک پاداش می دهد

دولت سوئیس اعلام نمود به هکرهایی که بتوانند نقاط آسیب پذیر سیستم رای گیری این کشور را شناسایی نمایند تا 44 هزار یورو پاداش خواهد داد.

این کشور قصد دارد تا از این سیستم به طور گسترده در رای گیری پیش رو که 25 فوریه شروع می گردد و تا 24 مارس ادامه دارد، استفاده کند.

هکرهایی که به اصطلاح کلاه سفید نامیده می شوند، با کوشش به نفوذ به داخل سیستم های رایانه ای، می توانند میزان آسیب پذیری سیستم را تشخیص دهند.

بنا بر اعلام برن، چنانچه هکرها بتوانند به روشی که تا کنون شناخته نشده است وارد سیستم رای گیری این کشور شده و آراء را دستکاری نمایند، تا 44 هزار یورو دریافت خواهند کرد.

امکان رای گیری الکترونیکی یا رای گیری به وسیله اینترنت از سال 2004 میلادی در 15 کانتون از مجموع 26 کانتون سوئیس فراهم شده است اما در حال حاضر تنها 3 کانتون به طور منظم از این شیوه استفاده می نمایند.

شورای فدرال سوئیس در سال 2017 میلادی تصمیم گرفت که سیستم رای گیری الکترونیکی را به سراسر این کشور گسترش دهد اما نگرانی های امنیتی همواره یکی از مهمترین دلایل استقبال کم از این سیستم بوده است.

فرانسه نیز در سال 2017 میلادی قصد استفاده از این سیستم در انتخاباتی پارلمانی خود را داشت اما در نهایت به دلیل هشدارهای سازمان ملی امنیت سایبری، از این کار منصرف شد.

برخی از کشورها از جمله هند و کانادا رای گیری الکترونیکی را تنها در سطح انتخابات محلی برگزار می نمایند. در نیمی از ایالت های آمریکا همچنین برای کارکنان نظامی این کشور نیز استفاده از سیستم رای گیری آنلاین مجاز است.

با وجود تمام نگرانی های امنیتی، برخی کشورها خطر این کار را پذیرفته و بر دامنۀ استفاده از این سیستم افزوده اند.

استونی اولین کشوری است که در انتخابات سال 2005 میلادی رای گیری الکترونیکی را در سراسر کشور به اجرا گذاشت. از آن موقع تا کنون استفاده از این سیستم به تدریج در این کشور بهبود یافته و گسترده تر شده است به گونه ای که در انتخابات پارلمانی سال 2017 میلادی نزدیک به یک سوم از کل رای دهندگان استونی از این سیستم استفاده کردند

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1441

به "دولت سوئیس برای نفوذ هکرها به سیستم رای گیری الکترونیک پاداش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت سوئیس برای نفوذ هکرها به سیستم رای گیری الکترونیک پاداش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید