درصد بالایی از بوفه های مدارس خراسان شمالی غیر استاندارد است

به گزارش دور زمین، حسن لنگری در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه مدارس خراسان شمالی فاقد پایگاه تغذیه سالم استاندارد هستند، اظهار کرد: خراسان شمالی پایگاه تغذیه سالم ندارد و در این رابطه 16 پایگاه تغذیه سالم در 24 آکادمی شهرستان بجنورد برای نخستین بار در کشور با اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان احداث شد.

درصد بالایی از بوفه های مدارس خراسان شمالی غیر استاندارد است

لنگری با اشاره به اینکه 24 درصد دانش آموزان خراسان شمالی دچار اضافه وزن وعدم تحرک هستند، بیان کرد: مراقبین سلامت در مدارس استان کارگاه و کلاس های آموزشی متنوعی در ارتباط با تغذیه سالم دانش آموزان برگزار نموده اند و در این رابطه توزیع آلبوم پوستر تغذیه سالم نمایشگاهی نیز در مدارس اجرا شده است.

اجرای طرح تغذیه در مدارس کم برخوردار

به گفته وی اجرای طرح تغذیه سالم هر هفته ویژه 500 دانش آموز اجرا می گردد و طرح تغذیه صبحانه سالم شامل عدسی، خوراک لوبیا و سوپ جو در مدارس کم برخوردار و دانش آموزانی که سطح اقتصادی پایینی دارد از هفته آینده اجرا و تا انتها سال پیگیری می گردد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، رویکرد اجرای این طرح را ترویج تغذیه سالم، ترویج سبک زندگی سالم، تامین ریز مغذی ها و ارتقاء سطح سلامت دانش آموزان بیان کرد.

لنگری اضافه کرد: برای تغذیه سالم و سامان دهی بوفه ها تفاهم نامه سه جانبه ای با سازمان دانش آموزی، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و معاونت تربیت بدنی منعقد شده تا عرضه محصولات و خوراکی های مجاز انجام و از عرضه محصولات غیر مجاز خود داری گردد، به همین منظور ترویج لقمه سالم سنتی در مدارس و تغییر ذائقه در دانش آموزان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: 16 پایگاه تغذیه سالم با شرایط استاندارد به همراه تمامی تجهیزات از مهر ماه افتتاح شده و این پایگاه ها در مدارس استان برای نخستین بار در کشور اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه مدارس خراسان شمالی بوفه استاندارد ندارند و بوفه ها در مکان های نامناسب و غیر هداشتی محصولات خود را عرضه می نمایند، گفت: پایگاه تغذیه سالم در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استانداری از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت مطرح و شورای برنامه ریزی استان این اعتبار را به منظور اجرای این طرح اختصاص داد و اولویت احداث این پایگاه ها با مدارسی بود که جمعیت آن ها بیش از 300 نفر و دو نوبته است و هدف ساماندهی بوفه ها و رعایت بهداشت محیط و اجرای دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی توضیح داد: طرح تکمیلی این موضوع به استانداری ارائه می گردد تا در صورت تصویب در سایر شهرستان ها نیز اجرا گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1475

به "درصد بالایی از بوفه های مدارس خراسان شمالی غیر استاندارد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درصد بالایی از بوفه های مدارس خراسان شمالی غیر استاندارد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید