خراسان جنوبی؛ رتبه دوم تخلفات سرعت کشور، تقویت سامانه های ثبت تخلف

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، جعفر شهامت صبح سه شنبه در بازدید از سایت سامانه های ثبت تخلفات استان و در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به نتایج حاصل از تحلیل داده های ترافیک عبوری، برگرفته از سامانه های هوشمند مرکز مدیریت راه های استان، تخلف سرعت در غالب محورهای استان بیش از میانگین کشوری است.

خراسان جنوبی؛ رتبه دوم تخلفات سرعت کشور، تقویت سامانه های ثبت تخلف

وی با بیان اینکه این آمار خراسان جنوبی را در صندلی دوم تخلفات سرعت کشور بعد از سیستان و بلوچستان قرار داده است، بیان نمود: این امر نقش مهمی در شدت وقوع تصادفات و افزایش تلفات جاده ای داشته است.

56 درصد تخلفات مربوط به سرعت است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با تأکید بر ضرورت تقویت مدیریت سرعت در محورهای استان، عنوان داشت: در همین راستا فعالیت سامانه های ثبت تخلف استان با هدف ثبت تخلفات سرعت متوسط ارتقاء یافته است.

شهامت اضافه نمود: با تقویت فعالیت این سامانه ها طی شش ماهه نخست سال جاری بیش از کل تخلفات ثبتی در سال گذشته تخلف به ثبت رسیده است.

وی بیان داشت: همچنین در محل های فاقد ایستگاه ثبت تخلف، از مجموع 16 هزار و 276 تخلف ثبتی در آبان ماه گذشته بالغ بر 9 هزار و 185 مورد مربوط به تخلف سرعت میانگین بوده که 56 درصد از کل تخلفات ثبتی را نشان می دهد.

شهامت با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد تصادفات جاده ای آبان ماه از نوع واژگونی بوده است، عنوان داشت: این امر نیز معضل دیگری است که در استان با آن روبرو هستیم.

فعالیت بیش از 50 ایستگاه ثبت تخلف سرعت

وی، خواب آلودگی و عدم توجه به جلو از سوی رانندگان را از جمله مهمترین علل این تصادفات اعلام نمود و گفت: در همین راستا برنامه ریزی و مدیریت سفر در طی مسیر، بهره مندی از امکانات مجتمع های خدماتی رفاهی، رعایت نکات ایمنی، استراحت و توقف 15 دقیقه ای بعد از هر دو ساعت رانندگی، ازجمله راهکارهای سودمند در کاهش این نوع از تصادفات به شمار می آید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از فعالیت بیش از 50 ایستگاه ثبت تخلف سرعت این اداره کل در سطح محورهای اصلی استان اطلاع داد و گفت: این سامانه ها در آبان سال جاری، بیش از سه ملیون پلاک خوانی، با ثبت بیش از 16 هزار مورد تخلف سرعت انجام داده اند.

شهامت اظهارامیدواری کرد: با اعمال قانون رانندگان متخلف بتوان امنیت کاربران و مسافرین جاده ای که به قوانین هدایت و رانندگی احترام می گذارند را افزایش داده و شاهد کاهش حوادث و تلفات جاده ای در محورهای استان باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1293

به "خراسان جنوبی؛ رتبه دوم تخلفات سرعت کشور، تقویت سامانه های ثبت تخلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان جنوبی؛ رتبه دوم تخلفات سرعت کشور، تقویت سامانه های ثبت تخلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید