جاسوس سابق انگلیسی: روسیه، ترامپ را مثل موم در دست دارد

به گزارش دور زمین، یک وکیل ارشد وزارت دادگستری آمریکا اظهار کرد یک جاسوس سابق انگلیسی دو سال پیش در جریان صرف صبحانه ای، به وی گفته است که مقام های اطلاعاتی روسیه معتقدند که ترامپ را مثل موم در دستشان دارند.

جاسوس سابق انگلیسی: روسیه، ترامپ را مثل موم در دست دارد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چند منبع مطلع گفتند بروس اوهر، وکیل ارشد وزارت دادگستری آمریکا همچنین اظهار نموده که فهمیده یک دستیار کمپین ترامپ با مقام های روسی عالی رتبه تری به نسبت آنچه که قبلا این دستیار تایید نموده بود ملاقات داشته است.

جزئیات قبلا اعلام نگردیده صبحانه تاریخ 30 ژوئیه 2016 بروس اوهر با یک ماموریت اطلاعاتی سابق انگلیسی به نام کریستفر استیل اخیرا در نشستی خصوصی میان اوهر با قانونگذاران آمریکایی مطرح شد و یک نوع تبادل اطلاعات بالقوه حساس را درباره ترامپ افشا می نماید.

این در حالی است که ترامپ مکررا کوشش داشته که اعتبار این اطلاعات را زیرسوال ببرد.

به گفته این منابع مطلع که نامشان را فاش نکردند از جمله مسائلی که اوهر مطرح نموده این بوده که گفته از سوی کریستوفر استیل در جریان این صبحانه فهمیده که یک مقام اطلاعاتی سابق ناشناس روسی این گفته را مطرح نموده که سازمان اطلاعات روسیه معتقد است ترامپ را مثل موم در دستان خود دارد.

معین نگردیده که آیا استیل مستقیما این گفته را از کسی شنیده یا از طریق رابط هایش آن را فهمیده اما این دریافت کلی در پرونده استیل منعکس گردیده است.

اوهر در زمان انتخابات سال 2016 آمریکا یک مقام ارشد در دفتر معاون دادستان کل آمریکا بود و نخستین بار یک دهه پیش با استیل دیدار کرد و ارتباط آنها بر سر علاقه شان به مقابله با جرایم بین المللی سازمان یافته نزدیک تر شد و در زمان کمپین انتخابات ریاست جمهوری 2016 چند بار با یکدیگر دیدار کردند.

یکی از دیدارهایی که اوهر در دیدار با قانونگذاران آمریکایی درباره آن شرح داده مربوط به یک صبحانه با کریستوفر استیل در شهر واشنگتن است که در این نشست علاوه بر این دو نفر یک همکار استیل نیز در آن حضور داشته و همسر اوهر به نام نلی نیز مدت کوتاهی در این نشست حضور پیدا نموده است.

همچنین اوهر تایید کرد که استیل به او گفته یک دستیار کمپین ترامپ به نام کارتر پیج که در همان ماه به مسکو سفر نموده بود و ارتباطاتش با روسیه توجه اف . بی. آی را جلب کرد با مقام های روسی عالی رتبه تری به نسبت آنچه که تایید نموده دیدار داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 231

به "جاسوس سابق انگلیسی: روسیه، ترامپ را مثل موم در دست دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاسوس سابق انگلیسی: روسیه، ترامپ را مثل موم در دست دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید