تیم متحد دو کره در رقابتهای تیمی، رنر مسئول کمیته ورزشکاران

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، این دوره از مسابقات به میزبانی آذربایجان و با حضور 758 جودوکار از 125 کشور به مدت هشت روز در دو بخش تیمی و انفرادی در سالن ژیمناستیک شهر باکو به رقابت خواهند. رقابتهای انفرادی به مدت هفت روز و در هر روز مبارزات یک وزن مردان و یک وزن زنان انجام می گردد و پنحم مهرماه و در روز پایانی مسابقات تیمی برگزار می گردد.

تیم متحد دو کره در رقابتهای تیمی، رنر مسئول کمیته ورزشکاران

در بخش تیمی 19 تیم به رقابت خواهند پرداخت که نکته مهم و حائز اهمیت آن تشکیل یک تیم متحد از دو کره شمالی و جنوبی است.بعد از ملاقات روسای جمهور دو کره و مباحث سیاسی مربوط به آن، این اولین حرکتی است که دو کره در بخش ورزشی به سمت متحد شدن برمی دارند.

ماریوس ویزر رئیس فدراسیون دنیای جودو در مراسم قرعه کشی این دوره از رقابتها با ابراز خرسندی از این تصمیم دو کره گفت: بدو شک این یک رویداد تاریخی در ورزش دنیا است. جودو ورزشی است که دوستی و همدلی را به ارمغان می آورد و بسیار خوشحالیم که این رویداد را در باکو مشاهده می کنیم.

در رقابتهای تیمی ژاپن، مغولستان، اتریش و آذربایجان در گروه یک، تیم متحد دو کره، ترکیه رومانی، ازبکستان و هلند در گروه دو، برزیل، چین، کوبا، فرانسه و مجارستان در گروه سه، آلمان، اکراین، روسیه، قزاقستان و انگلستان هم در گروه چهار رقابت می نمایند.

رنر مسئول کمیته ورزشکاران

تدی رنر دانده سه مدال طلا و برنز المپیک و 10 طلای دنیا غایب بزرگ این دوره از رقابتهاست. رنر هر چند در این دوره از مسابقات مبارزه نمی کند اما وی در باکو حضور دارد و بعد از آنکه روز گذشته با دریافت تندیس جیگارو کانو عضو تالار مشاهیر جودو دنیا شد، در مراسم قرعه کشی نیز حضوری فعال داشت و به گفته رئیس فدراسیون دنیای به عنوان رئیس کمیته ورزشکاران فعالیت خواهد نمود.

وی در سخنانی گفت: من آماده می شوم که از سال آینده وارد مسابقات گردیده و برای رسیدن به المپیک و کسب مدال در توکیو 2020 کوشش کنیم. رنر در خصوص مبارزات وزن 100+ کیلوگرم در غیاب خودش گفت: منتظر تماشای مبارزات این وزن هستم. مورا از برزیل، کارپلاک از جمهوری چک، توشاشویلی از گرجستان و یه نماینده ژاپن جودوکاران قدرتمندی هستند ولی نمی توان گفت چه کسی طلا می گیرد.

رقابتهای جودو قهرمانی دنیا از امروز در باکو شروع گردیده و هشت روز به طول خواهد انجامید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 849

به "تیم متحد دو کره در رقابتهای تیمی، رنر مسئول کمیته ورزشکاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم متحد دو کره در رقابتهای تیمی، رنر مسئول کمیته ورزشکاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید