توضیحات تازه ظریف درباره SPV

به گزارش دور زمین، وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه اروپایی ها می دانند بدون تامین عواید اقتصادی برجام امکان تداوم وضعیت وجود ندارد، گفت: اروپایی ها برای معین کردن کشور میزبان SPV با چالش روبرو هستند.

توضیحات تازه ظریف درباره SPV

محمدجواد ظریف در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در راستای تبیین سازوکار SPV برای برقراری کانال مالی میان ایران و اروپا، گفت: اروپایی ها عنوان می نمایند که برای پیدا شدن کشوری که میزبان این سازوکار باشد قدری با چالش روبرو هستند.

اروپایی ها برای معین کردن کشور میزبان SPV با چالش روبرو هستند

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه بحث ها در این موضوع هنوز ادامه دارد و با طرف های اروپایی در تماس هستیم تا وضعیت معین گردد، اظهار کرد: در واقع برخی کشورها که به عنوان میزبان پیشنهاد شدند این امر را نپذیرفتند و مذاکرات برای معین شدن میزبانی سازوکار SPV ادامه دارد.

ایران بر اساس منافع ملی در خصوص برجام تصمیم می گیرد

وی در خصوص شروع تحریم های یکجانبه آمریکا و در مقابل عدم شروع بکار سازوکار مالی پیشنهاد گردیده از سوی اروپایی ها، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام نموده که انتخاب های متعددی دارد از این رو انتخاب هایمان براساس منافع ملی و بر اساس سازوکاری که در کشور تعریف گردیده اتخاذ می گردد.

اروپایی ها می دانند بدون تامین عواید اقتصادی برجام امکان تداوم وضعیت وجود ندارد

ظریف اضافه نمود: اتحادیه اروپا و سایر اعضای باقی مانده برجام می دانند که بدون تامین نیازهای جمهوری اسلامی ایران و در واقع عواید اقتصادی که برجام برای کشورمان دارد، امکان تداوم وضعیت وجود ندارد. اتحادیه اروپا و سایر اعضای باقی مانده برجام می دانند که بدون تامین نیازهای جمهوری اسلامی ایران و در واقع عواید اقتصادی که برجام برای کشورمان دارد، امکان تداوم وضعیت وجود ندارد.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: بنابراین اینکه چه تصمیمی و در چه زمانی این مهم معین گردد را مقامات کشورمان با توجه به آخرین وضعیت ها معین خواهند کرد.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 آبان 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 256

به "توضیحات تازه ظریف درباره SPV" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات تازه ظریف درباره SPV"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید