توصیه سارکوزی به اروپا درباره بهبود روابط با روسیه

به گزارش دور زمین، ایسنا نوشت: نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری پیشین فرانسه که روابط نزدیکی با پوتین دارد در مصاحبه ای گفت، اروپا باید با روسیه ارتباط برقرار کند و تحریم های اقتصادی غیرسازنده علیه این کشور را بردارد یا خطر تمایل بیشتر به سمت چین را شاهد باشد.

توصیه سارکوزی به اروپا درباره بهبود روابط با روسیه

نیکولا سارکوزی در مصاحبه با لوپوئن گفت: بیگانه پنداشتن روسیه برای منافع اروپا چیزی جز ضرر ندارد. اروپا و روسیه باید با هم و در شرایط اعتماد همکاری نمایند. تحریم ها فقط غیر سازنده هستند.

وی با اشاره به تحریم های آمریکا علیه بانکداری روسیه گفت: بدترین وضعیت هنوز رخ نداده درحالیکه کنگره آمریکا قصد دارد تا 140 میلیون روس را با توقف دسترسی بانک های روسیه به تامین مالی بین المللی دچار دردسر کند. آیا آنها به پیامدهای چنین تحریمی واقف هستند؟ سیاست غرب در قبال مسکو نادرست است و تا به امروز، اتفاقی که افتاده باعث گردیده تا روس ها به سمت چین تمایل پیدا نمایند.

وی ادامه داد: ما باید با روسیه همکاری کنیم. امروز این امر مهم است یک سازمان فراملیتی ایجاد گردد و اروپا، ترکیه و روسیه را در کنار هم داشته باشد.

سارکوزی روابط نزدیکی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دارد و دیدارهای او با پوتین و سخنانش در حمایت از او بعد از خاتمه دوره ریاست جمهوری اش، پیشتر باعث انتقادهایی در داخل فرانسه گردیده بود.

رئیس جمهوری پیشین فرانسه با تاکید بر درخواست سایر سیاستمداران فرانسوی برای تنش زدایی با مسکو گفت: حمایت روسیه یک مساله مهم در مقابله با تروریسم است و یک اهرم برای همکاری اقتصادی به شمار می رود.

سارکوزی در ادامه مصاحبه خود با لوپوئن گفت که بر این باور است اروپایی ها باید بجای پیروی از روش آمریکا باید با روسیه همکاری نمایند و اذعان داشت، با وجود آنکه ما اختلافاتی داریم، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، کشورش را بار دیگر در مرکز توجه قرار داده است.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 آبان 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 188

به "توصیه سارکوزی به اروپا درباره بهبود روابط با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه سارکوزی به اروپا درباره بهبود روابط با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید