توافق برای فراوری اتوبوس های هیبریدی و برقی در ایران

به گزارش دور زمین، رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس گفت: در سفر هیات پارلمانی ایران به روسیه توافقات اقتصادی گسترده ای انجام شد از جمله آنها مذاکرات اولیه طرف ایرانی و بلاروسی برای انعقاد قرارداد همکاری بین دو شرکت خودروساز ایرانی و بلاروسی برای فراوری خودرو است.

توافق برای فراوری اتوبوس های هیبریدی و برقی در ایران

رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: قرار شد که یک شرکت ایرانی بخش خصوصی با همکاری شرکت بلاروسی فراوریکننده اتوبوس های هیبریدی و برقی، خط فراوری این مدل اتوبوس ها را در ایران راه اندازی کند.

سبحانی فر از تحویل یک دستگاه اتوبوس هیبریدی و برقی در آینده نزدیک به طرف ایرانی برای انجام تست در شرایط آب و هوایی کشورمان اطلاع داد و اضافه کرد: براساس مذاکرات انجام گردیده سازمان ملی استاندارد ایران استانداردهای روز اروپا را شرط صدور مجوز فعالیت این شرکت بلاروسی در کشورمان معین نموده است، البته انتقال خط فراوری این شرکت به کشورمان پس از طی شدن فرآیندهای قانونی و اداری و تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام خواهد شد.

وی هزینه هر دستگاه اتوبوس هیبریدی را 300 هزار دلار اعلام نمود و اضافه کرد: براساس توافقات انجام گردیده اتوبوس های هیبریدی و برقی بلاروسی در مرحله نخست به صورت سی کی دی به کشور وارد گردیده و پس از مدت کوتاهی خط فراوری آن در تهران راه اندازی می گردد.

به گفته این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به دلیل همکاری نداشتن این شرکت بلاروسی با شرکتهای آمریکا، تحریم های این کشور برای طرف بلاروسی مسئله ای به وجود نمی آورد علاوه بر آن حدود 70 درصد قطعات اتوبوس های برقی و هیبریدی در بلاروس و 30 درصد بقیه از سایر کشورها تامین می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آذر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 640

به "توافق برای فراوری اتوبوس های هیبریدی و برقی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق برای فراوری اتوبوس های هیبریدی و برقی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید