تقویت صنعت گردشگری منجر به رونق اقتصاد پایدار شهرها می گردد

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، علی صفری در برنامه شب های فیروزه ای که در سرای سعدالسلطنه برگزار گردید اظهار کرد: امروز افسردگی بیماری چهارم جهان است که اگر همینطور پیش برود پیش بینی گردیده در 25 سال آینده به دومین بیماری خطرناک جهان تبدیل گردد.

تقویت صنعت گردشگری منجر به رونق اقتصاد پایدار شهرها می گردد

وی اضافه کرد: مردم ایران نیز از بیماری افسردگی مصون نیستند و مسوولان مربوطه باید در کاهش و پیشگیری این بیماری اقدامات لازم را انجام دهند.

شهردار قزوین اعلام کرد: کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش نشاط در شهرها یکی از مهمترین وظایف امروز مسوولان فرهنگی و شهری است تا شهری شاداب و شهروندانی پر نشاط و فعال داشته باشیم.

این مسئول اضافه کرد: مجموعه مدیریت شهری اعتقاد دارد که نگاه به شهر فقط توجه به کالبد جسم و جان نیست بلکه روح شهرها باید زنده و پویا باشد.

صفری اظهار کرد: هفته فرهنگی قزوین بهانه ای شد تا با اجرای برنامه های متنوع در نقاط مختلف شهر قزوین، نشاط و شادابی شهروندان قزوینی ارتقا یابد و شهر شادابی داشته باشیم.

شهردار قزوین اعلام کرد: قزوین با معرفی جاذبه های گردشگری و تنوع قومیت ها می تواند به مقصد گردشگری تبدیل گردد و هدف از برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی نیز در همین راستاست.

وی گفت: مجموعه مدیریت شهری جشنواره های فرهنگی مختلفی در طی سال برگزار می نماید تا ظرفیت های بی نظیر قزوین به هم وطنان عزیزمان شناسانده گردد.

صفری اضافه کرد: شهرداری قزوین در سال های آینده بنا دارد تا جشنواره های فرهنگی را در شهرهای دیگر و حتی کشورهای خارج از ایران برگزار کند تا موفق به جذب توریست و اقتصاد پایدار شهر با تقویت صنعت گردشگری گردد.

شهردار قزوین اظهار کرد: اگر صنعت گردشگری تقویت گردد و اقتصاد شهرها بر مبنای گردشگری شکل بگیرد علاوه بر افزایش نشاط و شادابی شهر، مشکلات بسیاری همانند بیکاری و اقتصادی در شهرها رفع می گردد.

این مسئول اضافه کرد: شهرداری در تحقق هدف یاد گردیده کوشش می نماید و امیدوار است با حمایت شهروندان قزوینی بتواند قزوین را به شهر شاداب تبدیل کند.

وی اعلام کرد: مسوولانی که در حوزه فرهنگ فعالیت دارند همه آنها در انجام امورات فرهنگی ورود جدی داشته و پای کار باشند زیرا شهرداری به تنهایی نمی تواند در این حوزه فعالیت کند.

شهردار قزوین اضافه کرد: همچنین در شناساندن فرهنگ شهر قزوین رسانه ها به ویژه صدا و سیما ورود جدی داشته باشند و برنامه های پرمحتوا با مضمون فرهنگی فراوری نمایند.

صفری اعلام کرد: قزوین تمدن هزار ساله دارد و صدا و سیما می تواند با پرداختن به حوزه فرهنگی گام های بسزایی در شاداب شدن روح شهر بردارد.

وی گفت: باید همه مسوولان متولی فرهنگ کمک نمایند تا بتوانیم پوست ضمخت افسردگی را از چهره شهر برداشته و شهر شادابی داشته باشم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آبان 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 218

به "تقویت صنعت گردشگری منجر به رونق اقتصاد پایدار شهرها می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت صنعت گردشگری منجر به رونق اقتصاد پایدار شهرها می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید