تحویل نخستین بالگردهای چندمنظوره کا- 32 روسی به ترکیه

به گزارش دور زمین، شرکت بالگردسازی روسیه نخستین محموله از بالگردهای چندمنظوره کا- 32 که برای عملیات ویژه در مناطق صعب العبور طراحی شده را به ترکیه تحویل داده و مذاکره برای خرید دیگر انواع بالگردهای روسی نیز ادامه دارد.

تحویل نخستین بالگردهای چندمنظوره کا- 32 روسی به ترکیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، آندری بوگینسکی مدیرکل شرکت بالگردسازی روسیه امروز گفت که طرف روسی نخستین محموله شامل سه بالگرد چندمنظوره کا- 32 را بر اساس قرارداد امضاء شده به ترکیه تحویل داد.

وی امروز در حاشیه نمایشگاه بین المللی تجهیزات دفاعی IDEX 2019 در ابوظبی با اعلام این خبر، گفت: در اواخر ماه مارس نیز مذاکرات درباره گسترش تحویل این دستگاه های پرنده بین دو طرف انجام خواهد شد.

بوگینسکی اضافه کرد، مقامات آنکارا ممکن است پنج فروند دیگر از این نوع بالگرد را در نیمه دوم امسال تحویل بگیرد. به گفته وی، ترکیه به خرید بالگردهای چندمنظوره آنسات از روسیه نیز علاقه مند است.

بالگردهای چندمنظوره کا- 32 برای اجام عملیات ویژه جستجو و نجات و همچنین عملیات در ارتفاعات و مناطق صعب العبور در نظر گرفته شده. از این دستگاه پرنده می توان برای حمل و نقل کالا، انتقال نیروهای نظامی و تخلیه افراد آسیب دیده در جریان حوادث طبیعی نیز استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1039

به "تحویل نخستین بالگردهای چندمنظوره کا- 32 روسی به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل نخستین بالگردهای چندمنظوره کا- 32 روسی به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید