تامین تجهیزات آتش نشانان قزوین و چابک سازی فعالیتها اولویت دارد

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، به مناسبت روز آتش نشانی شورای شهر قزوین تشکیل جلسه داد تا ضمن تقدیر از آتش نشانان مسائل و درخواست های آنها را نیز آنالیز کند.

تامین تجهیزات آتش نشانان قزوین و چابک سازی فعالیتها اولویت دارد

حکمت الله داودی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه شورای اسلامی که شنبه شب در تالار مردم برگزار گردید اظهارداشت: نردبان یک ماه کار کرد و دچار نقص فنی شد و باید برای رفع آن به خارج فرستاده گردد.

وی اعلام کرد: در کنار همه مسائل و کمبودها باید بدانیم که تجهیزات آتش نشانی قزوین از خیلی از استانها بیشتر است و لباسهای ویژه و ست های ایمنی تهیه گردیده بسیار عالی است و نگرانی خاصی نداریم اما باید احتیاجهای دیگر تامین گردد.

داودی اضافه نمود: هرچند وقوع حوادث طبیعی است اما باید آنها را به حداقل برسانیم و بتدریج احتیاجها را رفع کنیم تا امدادرسانی دچار وقفه نگردد.

وی اظهارداشت: لایحه حمایت از آتش نشانانی که در ماموریت کشته گردیده و یا مجروح می شوند با تاخیر به صحن شورا رسید اما با نظر مساعد تصویب خواهد شد و کوشش می کنیم تا ضروری ترین احتیاجهای این سازمان را تامبن کنیم.

قوامی عضو دیگر شورای شهر قزوین با گرامیداشت روز آتش نشانی اظهارداشت: آتش نشان شغلی است که احتیاجمند عشق و جسارت است و اگر این روحیه نباشد نمی توان با کمترین امکانات و حقوق به مردم خدمت کرد و جان خود را به خطر انداخت.

وی اضافه نمود: طبقه بندی مشاغل این افراد در دوره ریاست قبلی سازمان کلید خورد و این مطالبه امروز به خاتمه رسیده باید به روز رسانی گردد با توجه به تورم مسائل این سازمان تنها با یاری اعتبارات استانی حل می گردد.

قوامی توضیح داد: آموزش و آمادگی جسمانی آتش نشانان برای موفقیت در کار مهم است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی شناسایی ساختمانهای فاقد ایمنی را از دیگر نکات مورد توجه دانست.

احد چگینی دیگر عضو شورا هم اظهارداشت: باید ایمنی در اولویت کار آتش نشانان باشد و در این راستا توجه به داشتن پله های فرار اضطراری در ساختمانهای بلند مرتبه مهم است.

وی اضافه نمود: شناسایی ساختمانهای مسکونی فاقد ایمنی ضروری است و اعضای شورا هم آماده همکاری و مشارکت هستند تا ایمنی منازل افزایش یابد.

چگینی یادآورشد: امروز بازار قزوین مانند ساختمان پلاسکوی گسترده ای است که باید مراقبت کنیم و تا حادثه ای رخ نداده اقدام کنیم.

وی توضیح داد: خطر چاه جذبی در منازل، فرسودگی سیستم آبرسانی آب شرب، بافت فرسوده شهری از مسائل جدی است و در شرایطی که قزوین ما معین استان تهران معین گردیده اما هیچ یاریی برای تامین تجهیزات نکرده است.

عضو شورای شهر قزوین اظهارداشت: امروز امکانات اولیه در سازمان آتش نشانی نداریم لذا یک لایحه در شورای عالی استانها ارائه شد برای اینکه آتش نشانان مشمول قانون ایثارگران قرار گیرند که دولت آن را بازگردانده است اما امیدواریم این لایحه از سوی مدیرعامل سازمان آتش نشانی به شورا داده گردد و ما آن را تصویب کنیم.

مهدی عبدالرزاقی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که شنبه شب در تالار مردم برگزار گردید گفت: برای تجهیز سازمان آتش نشانی در این عرصه هر چقدر هزینه کنیم در واقع سرمایه گذاری است و صرفه جویی در سایر امور می گردد.

وی اعلام کرد: تعداد ایستگاههای آتش نشانی باید افزایش یابد و در این راستا احداث ایستگاه مشعلدار، شهرک دانش و اندیشه و ناصر آباد می تواند از خسارات فوتی و جرحی کم کند.

عبدالرزاقی اضافه نمود: اگر اتش نشانی جدی گرفته گردد هزینه های امداد کم می گردد اما باید نواقص موجود در بخش های مختلف از جمله ساختمانهایی که یک خروجی و ورودی دارند رفع گردد.

وی اعلام کرد: مجموعه فاخر بازار یک مجموعه میراثی است که باید میراث فرهنگی برای حفظ و ایمن سازی آن مشارکت کند زیرا حفظ اثار از ثبت آن مهمتر است و نباید منتظر تخریب وحریق این مجموعه باشیم و سپس اقدام کنیم.

سعید دقیقی دیگر عضو شورای هم گفت: آموزش نباید در سازمانهای زیر مجموعه شهرداری مغفول بماند و ضروری است دوره های تخصصی برای همه مجموعه ها بویژه آتش نشانی مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه نمود: باید بافت فرسوده را جدی بگیریم تا در موقع بروز حوادث میزان آسیب ها به حداقل برسد.

محسن حق شناس هم گفت: در بودجه ریزی سال آینده باید بر اساس اهمیت سازمانها بودجه اختصاص داده گردد تا کارها متوقف نگردد.

عضو شورای شهر قزوین یادآورشد: متاسفانه سازمان آتش نشانی علیرغم اهمیتی که دارد از نظر امکانات با مسائل جدی روبرو است و امروز در تهیه وسایل اولیه مانند ماسک و چراغ قوه تخصصی و لباس با مسائل جدی روبروست.

وی اضافه نمود: نردبانهای بلند خریداری گردیده نقص فنی دارد و باید بسرعت رفع گردد تا در صورت وقوع حوادث بتوان اقدام مناسب را انجام داد.

حق شناس اظهارداشت: پوشش بیمه کامل درمانی برای آتش نشانان باید برقرار گردد و توجه به رفاه آنها در اولویت باشد.

شهر قزوین به دلیل بافت تاریخی آبستن حوادث است

زهرا یوسفی دیگر عضو شورای شهر قزوین هم اظهارداشت: تجهیزات مورد احتیاج آتش نشانی باید تامین گردد زیرا این مسائل شاید از ساخت پل مهمتر باشد تا در حوادث با مشکل روبرو نشویم.

وی اضافه نمود: وقتی مجوز برج می دهیم باید به فکر نردبان بلند مرتبه آن هم باشیم تا بتوانیم در حوادث امداد رسانی کنیم.

یوسفی گفت: نردبان بلند خریداری گردیده در حمل و نقل آسیب دیده و فعلا قابل استفاده نیست و باید مسول سازمان احتیاجهایشان را اعلام نمایند زیرا اگر حادثه ای رخ دهد و نتوانیم امدادرسانی کنیم هیچ عذری پذیرفته نیست.

عضو شورای شهر قزوین اعلام کرد: تامین احتیاجهای آتش نشانی هیچ منتی ندارد و همه ما وظیفه داریم ضمن پیشگیری از حوادث در امدادرسانی هم موفق عمل کنیم.

محدثه قافله باشی گفت: اتش نشانان مظلوم هستند و در شرایطی که یک سال از حضور ما در شورا می گذرد هنوز بیمه ماموران آتش نشانی، خرید نردبان بلند، تامین تجهیزات مورد احتیاج و دستکش حریق تامین نگردیده است.

وی اضافه نمود: کوشش کردیم احتیاجها را تامین کنیم اما هنوز خیلی از مسائل حل نگردیده و باید در کنار تامین احتیاجها به آموزش شهروندی و ایمنی اهمیت دهیم تا همه بتوانند از کپسول اتش نشانی استفاده نمایند.

قافله باشی اظهارداشت: توجه به رفاه همکاران باید جدی گرفته گردد زیرا این کوششگران که با جانشان اشتباه ما را جبران می نمایند بی ادعا به آتش میزنند و بالهای نجات روی دوششان است وحقشان نیست فقط در حوادث به یادشان باشیم.

در این مراسم ضمن تقدیر از تعدادی آتش نشان مبلغ 5 میلیون ریال هدیه شهردار به هر یک از ماموان آتش نشانی تعلق گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 بهمن 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 951

به "تامین تجهیزات آتش نشانان قزوین و چابک سازی فعالیتها اولویت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین تجهیزات آتش نشانان قزوین و چابک سازی فعالیتها اولویت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید