برنده جایزه گنکور 2018 معرفی گردید

به گزارش دور زمین، جایزه گنکور مهمترین جایزه ادبی فرانسه به رمانی نوشتهنیکلاس متئو رسید.

برنده جایزه گنکور 2018 معرفی گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از لوموند، هیات داوارن جایزه ادبی مهم گنکور جایزه سال 2018 این رویداد ادبی را در حالی به نیکلاس متئو برای فرزندان پس از آن ها اعطاء کردند که دیوید دیوپ با رمان برادر روح، پل گرویلاچ با رمان اربابان و برده ها و توماس بی.روردی با رمان زمستان نارضایتی سه نامزد نهایی دیگر این جایزه بودند.

بسیاری برای نیکلاس متئو شانس کمی برای کسب این جایزه متصور بودند چرا که کمپانی انتشاراتی یکسانی با برنده سال گذشته یعنی کتاب صورت جلسه نوشته اریک وولار داشت.

همچنین جایزه ادبی رنودو فرانسه به والری مانتو برای رمان شیار تعلق گرفت.

جایزه گنکور اولین بار در سال 1903 از سوی ژول و ادمون گنکور راه اندازی شد. اگرچه برنده این جایزه تنها مبلغی ناچیز معادل 10 یورو دریافت می نماید، اما جایزه غیررسمی گنکور که فروش بالای رمان برنده را برای نویسنده اش به ارمغان می آورد، بسیار باارزش تر از جایزه اصلی است. گفته می گردد اثر برنده جایزه گنکور بین 300 تا 500 هزار نسخه در بازار فروش خواهد داشت.

از برندگان سرشناس این جایزه می توان از مارسل پروست در سال 1929، سیمون دوبووار در سال 1954 و پاتریک مودیانو، برنده نوبل ادبیات سال 2014 نام برد.

پیش از این حماقت نوشته پیر گویوتا موفق به کسب جایزه ادبی مدیسی فرانسه در سال 2018 شده بود و جایزه ادبی فمینا نیز در بخش آثار فرانسوی به فیلیپ لانسون برای رمان تکه اعطا شده و آلیس مک درم نویسنده آمریکایی به عنوان برنده بخش رمان خارجی برای کتاب ساعت نه انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1185

به "برنده جایزه گنکور 2018 معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنده جایزه گنکور 2018 معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید