بداقبالی های استقلال کی تمام می گردد؟

به گزارش دور زمین، این روزها قصه تلخ شفر و روزگار سخت استقلال غبار ناامیدی را روی ذهن طرفدار نشانده است.

بداقبالی های استقلال کی تمام می گردد؟

به گزارش خبرنگاران ، مهدیه دریابیگی ، حلقه نقدها این روزها برای شفر تنگ تر می گردد. شاید حالا تمام اتفاقات فصل پیش و یا خرید تیام هم به پای خوش شانسی این مربی نوشته گردد، برای سرمربی آلمانی انگار هیچ شانسی نیست و دور و اطراف او پرگردیده از حرف های ناامید نماینده، حتی اینطور وانمود می نمایند که این مربی به دلیل بیماری قدرت تصمیم گیری ندارد و همه چیز را فراموش می نماید. رفتارها و حرف هایی شاید زشت و بیراه درباره شفر. کارنامه فصل پیش شفر هم تحت تاثیر همین بازنگری ها با اما واگرهای زیادی روبرو گردیده است. چقدر حال و روز امروز استقلال شبیه فصل گذشته است.استقلال این روزها مشابه سال پیش همین موقع، شرایط بسیار سختی راتحمل می نماید. تساوی های پی در پی همراه گردیده با گل نزدن این تیم به مدت چهار صد دقیقه و این در حالی است که اکثر ستاره هایی که در تابستان اردوی آبی را ترک کردند هم هرکدام شرایطی همانند استقلال دارند و هیچ کدام از آنها نتوانسته اند روزهای درخشان فصل گذشته شان را تکرار نمایند.

شاید تنها روزنه امیدی که فصل پیش سرمربی آلمانی را قهرمان قصه استقلال کرد، خرید به موقع تیام بود. تیام هم راز خوشبختی شفر محسوب می شد که توانست همه چیز را برای او تغییر دهد. اما در میان این واکاوی ها یک موضوع اصلی پنهان گردیده است. تیام به تنهایی نمی توانست منجی تیم شفر باشد مگر با حضور دو ضلع دیگر یعنی جباروف و ابراهیمی. ستاره هایی که حالا با اضافه شدن تیام می توانستند دروازه هر تیمی را باز نمایند و روزهای بسیار خوشی را برای طرفداران رقم بزنند. آن روزها استقلال علاوه بر زدن گل های بی شمار، بازی زیبایی را هم ارائه می داد و در واقع شفر و شاگردانش جو فوتبال ایران را به نفع خودشان تغییردادند تا جایی که تحت تاثیر همان جو، هم امید ابراهیمی و هم سرور جبارف در سرانجام لیگ به عنوان بهترین بازیکن خط میانی و بهترین پاسور لیگ انتخاب شدند و درعین حال خبرنگاران تحت تاثیر همان اتمسفر حتی برانکو را در کنفرانس های مطبوعاتی تحت فشار قرار می دادند.

نکته بارزتر این است که درسایه این سه بازیکن تاثیر گذار شاهد ظهور و شکوفایی بازیکنانی مثل امید نور افکن، فرشید اسماعیلی، فرشید باقری و حتی وریا غفوری بودیم چون تجربه ثابت نموده است که تمرین در کنار بازیکنان با کیفیت باعث رشد سریعتر دیگران می گردد. استقلال آن روزها انقدر امیدوار نماینده به نظر می رسید که حتی خیلی از کارشناسان اعتقاد بر این داشتند که استقلال هیچ گاه در طول این ده سال اخیر به ستاره سوم تا این حد نزدیک نگردیده است .فصل به بهترین نحو ممکن به اتمام رسید و پس از آن ،امید ابراهیمی ،سرور جبارف ، ومامه تیام هر کدام بدلیلی عطای استقلال را به لقایش بخشیدند تا فوتبال خودشان را در جایی غیر از استقلال دنبال نمایند و جالب این جاست که حالا اخبار هر کدام از این سه بازیکن را که دنبال می کنید ، خبرهای خوبی را از هیچکدام از این سه نفر نمی شنوید.ابراهیمی که درالاهلی در لیگ ستارگان قطر از بین 12 تیم حاضر در رده نازل نهم بسر می برد و به تازگی حتی اخبار بیرون گذاشتن او ازاین تیم هم به گوش رسیده است. همان بازیکنی که جزو سه بازیکن برتر لیگ ایران در فصل گذشته بود و همان مهره ای که جزو آماده ترین شاگردان کی روش در جام جهانی به حساب می آمد .

سرور جبارف که فصل پیش دنبال قهرمانی باشگاههای آسیا بود، اینک با رفتن به تیم ناشناخته ژتسیو حتی در ترکیب 18 نفره این تیم جایی ندارد و این در حالی است که تیمش در رده چهارم لیگ برتر قزاقستان است،در آخر هم مامه تیام که به عجمان پیوسته است در چهار دیدار گذشته فقط یک گل به ثمر رسانده (البته وضعیت امید نورافکن هم تعریفی بهتر از این سه بازیکن اشاره گردیده ندارد.) به نظر می رسد سرنوشت این بازیکنان با استقلال گره خورده بود و طرفین مکمل هم بودند. حالا اما برای طرفداری که سرنوشت فصل پیش استقلال برایش تکرار شد چندان سرنوشت این بازیکنان به تنهایی اهمیتی ندارد، آنها نگاهشان به جدول مسابقات است و جایگاهی که بیش از پیش آنها را ناامید می نماید، حالا برای این طرفداران شفر قهرمان هیچ قصه ای نیست، غبار ناامیدی هر روز بیشتر روی تفکرات طرفدار می نشیند و فقط می توانیم افسوس بخوریم از نبود درایت لازم برای حفظ داشته هایی که بزرگترین ابزار برای رسیدن به قهرمانی بودند.

670-10

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 13 بهمن 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 960

به "بداقبالی های استقلال کی تمام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بداقبالی های استقلال کی تمام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید