بانک های مرکزی شرق اروپا و آسیا به ذخیره طلا رو آورده اند

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، آخرین داده های انجمن جهانی طلا (دابلیوجی سی) نشان می دهد که بانک های مرکزی شرق اروپا و آسیا، به طور قابل توجهی ذخایر طلای خود را افزایش داده اند و تنها در ربع سوم 2018 به خرید 148 تن طلا دست زده اند.

بانک های مرکزی شرق اروپا و آسیا به ذخیره طلا رو آورده اند

این داده ها یک رشد 22 درصدی را نسبت به دوره مشابه سال قبل، که 6 میلیارد دلار صرف خرید طلا شده بود را نشان می دهد. روسیه، ترکیه، قزاقستان، هند، لهستان و مجارستان، پیشتازان خرید خالص طلا هستند.

روسیه و ترکیه و برخی از این کشورها در مواجهه با تحریم های آمریکا ذخایر طلای خود را بالا برده اند و سایر کشورها هم تنوع بخشی به دارایی های خود را به عنوان یک ضرورت احساس نموده اند.

کلودیو گراس، مشاور مستقل فلزات گران بها از سوئیس، می گوید: بانک های مرکزی کشورهای مختلف برای تقویت استقلال و قدرت خود طلا ذخیره می نمایند. آنها وابستگی خود به سیستم مالی ای را که نامطمئن است و تنها بر اساس امید به درست کاری دولت خاص پایه ریزی شده است، کاهش می دهند. هیچ ریسکی از جانب طرفین مقابل و رقیب تجاری، متوجه طلا نیست و این فلز گران بها قابلیت اعتماد به خود را در طول 5000 سالی که به عنوان پول واقعی معامله می شده است، به دست آورده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1173

به "بانک های مرکزی شرق اروپا و آسیا به ذخیره طلا رو آورده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک های مرکزی شرق اروپا و آسیا به ذخیره طلا رو آورده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید