بازدید از پوتراجایا در تور مالزی

به گزارش دور زمین، بازدید از پوتراجایا (putrajaya)، یکی از زیباترین شهرهای زیبای این کشور برای بازدید از جاذبه‌های متنوع و زیبا است. در این مقاله شما را با جاذبه‌های شهر پوتراجایا آشنا خواهیم کرد.

بازدید از پوتراجایا در تور مالزی

عملیات توسعه پوتراجایا از اوایل دهه 1990 آغاز شد و در حالی حاضر بسیاری از پروژه‌های این شهر به اتمام رسیده و انتظار می‌رود در آینده نزدیک جمعیت این شهر افزایش چشمگیری داشته باشد. نکته جالب توجه در خصوص پوتراجایا اینکه دولت مرکزی برای ساخت این شهر با دولت سلانگور مذاکراتی بسیاری را انجام داد و سرانجام دولت سلانگور موافقت کرد تا با دریافت مبلغ هنگفتی 45.8 کیلومتر مربع از زمین‌های این ایالت را خریداری کرده و پوتراجایا را به عنوان یک قلمرو فدرال درون این ایالت بنا کند.

پوتراجایا چنان زیبایی باشکوه و آرامش کم‌نظیری دارد که اکنون از آن به‌عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های تور مالزی یاد می‌شود. پوتراجایا به خاطر طبیعت گسترده و بهره‌گیری از مؤلفه‌های معماری ایرانی، آسیایی و اسلامی در آن روحی یگانه دارد و به قولی «باغ‌شهر زیبای مشرق زمین» است.پوتراجایا شهری کاملا برنامه‌ریزی شده است. 

پوتراجایا در فاصله 25 کیلومتری جنوب شهر کوالالامپور واقع شده است. این شهر بسیار زیبا و مدرن در دوران نخست وزیری ماهاتیر محمد ساخته شد و به دلیل شلوغی و ترافیک بیش از حد در کوالالامپور از سال 1999 دولت مالزی از کوالالامپور به این شهر نقل مکان کرد، این در حالی است که مجلس مالزی و اقامتگاه سلطان مالزی همچنان در کوالالامپور است.

پوتراجایا ایده کم‌نظیر ماهاتیر محمد، معار مالزی نوین بود و در سال 2001 عنوان سومین منطقه فدرال مالزی را پس از کوالالامپور و لابوان کسب کرد.نام پوتراجایا از نام اولین نخست وزیر مالزی گرفته شده است. واژه پوترا در زبان سانسکریت به معنی شاهزاده و جایا به معنی موفقیت می‌باشد

معماری ساختمان های این شهر بی نظیر، زیبا و هوش رباست. هم چنین دریاچه بزرگ پوتراجایا دارای امکانات تفریحی نظیر قایق سواری است که طی آن می‌توان از بخش عمده ای از شهر  در تور مالزی بازدید کرد.

همان طور که در ابتدا گفته شد پوتراجایا شهر پل ها و رودخانه است. پل هایی که هر کدام با الهام از یکی از پل های معروف جهان ساخته شده اند و باعث افتخار است که یکی از مهم ترین و پربیننده ترین این پل ها با الهام از پل خواجوی اصفهان طراحی و ساخته شده است.

اگر چه پوتراجایا شهری نیست که در آن زندگی شبانه در جریان باشد و شب های آرامی را سپری می کند، ولی اگر به این شهر سفر کردید حیف است دید زیبای میدان اصلی شهر  در شب را از دست بدهید. محلی که در آن کاخ نخست وزیری و مسجد پوترا قرار دارد. چراغ های زیبا و رنگارنگ این دو ساختمان جلوه زیبایی به شب های پوتراجایا می‌دهند.

یکی از مهمترین بخش‌های پوتراجایا دریاچه مصنوعی بسیار بزرگ آن می‌باشد که بر روی آن 9 پل ساخته‌اند که در ساخت هر کدام از آنها از معماری کشورهای مختلف الهام گرفته شده است به طوری که پل پوترا که یکی از مهمترین پل‌های پوتراجایا به شمار می‌رود از روی پل خواجو در اصفهان ساخته شده است.

انتشار: 28 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 33

به "بازدید از پوتراجایا در تور مالزی" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازدید از پوتراجایا در تور مالزی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از پوتراجایا در تور مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید