بازداشت مدیر مالی هواوی در کانادا به اتهام نقض تحریم های ایران

به گزارش دور زمین، مدیر مالی هواوی به اتهام نقض تحریم های آمریکا علیه ایران، در کانادا بازداشت شد. منگ وانژو (Meng Wanzhou)، در روز شنبه، به درخواست آمریکا در کانادا دستگیر گردیده و ممکن است به آمریکا منتقل گردد.

بازداشت مدیر مالی هواوی در کانادا به اتهام نقض تحریم های ایران

در ماه های اخیر، دولت آمریکا شمشیر را برای هواوی از رو بسته و دستگیری چنین مقام بلندپایه ای در یک کشور دیگر، موضوع کم سابقه ای محسوب می گردد. منگ وانژو دختر موسس هواوی یعنی رن ژنگفی (Ren Zhengfei) است که سال ها به عنوان مهندس شاغل در ارتش آزادی بخش خلق چین انجام وظیفه می کرد. به خاطر همین سابقه او، آمریکا همواره اتهام های مختلفی را به او نسبت داده است. خانم وانژو همچنین معاون رئیس هیئت مدیره هم هست.

در بیانیه ای که شرکت هواوی در اختیار Engadget گذاشته آمده: اطلاعات زیادی در ارتباط با این دستگیری در اختیار این کمپانی گذاشته نگردیده است. این کمپانی معتقد است در نهایت سیستم قضایی آمریکا و کانادا به نتیجه منصفانه ای خواهند رسید.

اگرچه خانم وانژو در روز شنبه دستگیر گردیده، ولی بعد از اینکه وزارت دادگستری آمریکا بیانیه ای را در اختیار The Globe and Mail قرار داد، این موضوع علنی شد. طبق این بیانیه، در روز جمعه، دادگاه مربوط به آزادی به قید وثیقه او برگزار می گردد. سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا گفته که در پی درخواست خانم وانژو، آن ها نمی توانند اطلاعات بیشتری را منتشر نمایند.

در ماه های اخیر، وزارت دادگستری تحقیقات همه جانبه خود را در رابطه با نقش هواوی در نقض تحریم های علیه ایران شروع نموده است. هنوز از جزئیات این تحقیقات خبر نداریم. مدتی قبل هم شرکت چینی ZTE به دلیل فروش تجهیزات به ایران و کره شمالی، 1.2 میلیارد دلار جریمه شد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 آذر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 594

به "بازداشت مدیر مالی هواوی در کانادا به اتهام نقض تحریم های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت مدیر مالی هواوی در کانادا به اتهام نقض تحریم های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید