با کوشش مسئولان سازمان میراث ورود گردشگران روز به روز افزایش یافته است

به گزارش دور زمین، سخنگوی فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه موازی کاری هایی وجود دارد و سازمانهای دیگری نیز با گردشگران سرو کار دارند، اما متولی اصلی در این حوزه سازمان میراث فرهنگی است، خوشبختانه با کوشش مسئولان این سازمان ورود گردشگران روز به روز افزایش یافته است.

با کوشش مسئولان سازمان میراث ورود گردشگران روز به روز افزایش یافته است

سیدحمایت میرزاده سخنگوی فراکسیون گردشگری، با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: اقدامات بسیار خوبی برای رشد و رونق گردشگری در در سراسر کشور به ویژه در استان فارس و اصفهان به عنوان مقاصد اصلی گردشگران خارجی اجرا شده است که باید به مسئولان سازمان میراث فرهنگی خسته نباشید گفت.

وی توضیح داد: اقدامات خوبی در حوزه بازگرداندن اشیای تاریخی کشورمان از سوی سازمان میراث فرهنگی انجام گردیده که ستودنی است و باید ادامه داشته باشد.

سخنگوی فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی بی ثباتی مدیریت طی ادوار مختلف سازمان میراث فرهنگی را یکی از مسائل اصلی عنوان و افزود: اگر ثبات مدیریتی برقرار و موازی کاری سایر دستگاه ها در حوزه گردشگری برطرف گردد، بی تردید سازمان میراث فرهنگی می تواند نقش جدی تری در اشتغالزایی و ارزآوری کشور ایفا نماید.

این عضو خانه ملت اضافه نمود: وابستگی بودجه کشور به نفت موضوعی واضح و آشکار است و تمام کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که روزی این نفت تمام خواهد شد، ضمن اینکه باید بدانیم که این سرمایه ملی فقط متعلق به ما نیست و باید نسلهای بعد نیز از آن بهره مند شوند.

وی ادامه داد: آثار فرهنگی و تاریخی درخشانی که در تمام نقاط کشور ما وجود دارد، نفت دائمی ما است، همیشگی است و مشتاقان بسیاری نیز در سراسر جهان دارد، همچنین حوزه صنایع دستی ما در جهان بسیار منحصربفرد و خاص است و علاقه مندان بسیاری دارد، ما باید از این ظرفیت ها استفاده و با تبلیغات درست، مسیر را برای شکوفایی این حوزه ها هموار کنیم.

میرزاده اضافه نمود: ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس وظیفه قانون گذاری و حسن اجرای آن را بر عهده داریم و مجلس دهم تمام کوشش خود را برای همکاری و همراهی با سازمان میراث فرهنگی داشته است.

وی تاکید نمود: از آنجا که مجلس معتقد هستند سازمان میراث فرهنگی می تواند با کمترین هزینه بالاترین بازدهی را در زمینه ارزآوری و ایجاد اشتغال داشته باشد، بنابراین فضا برای برطرف موانع قانونی در مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

او اظهار کرد: اعضای فراکسیون گردشگری مجلس بارها با مسئولان سازمان میراث فرهنگی دیدار و مذاکره داشته اند و این روند بسیار مثبت و سودمند است، کوشش ما این است که موانع قانونی را برطرف کنیم و اگر سازمان میراث فرهنگی مواردی را که احتیاج به قانونگذاری است شناسایی کند این آمادگی برای همراهی و همکاری نمایندگان مجلس وجود دارد.

سخنگوی فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی توضیح داد: آثار تاریخی ایران در بسیاری از موزه ها و مراکز پژوهشی خارج از کشور نگهداری می گردد که باید زمینه بازگشت آن به کشور فراهم گردد که خوشبختانه سازمان میراث فرهنگی اقدامات خوبی در بازگرداندن این دست از اشیا به انجام رسانده که ستودنی است و باید ادامه داشته باشد.

او یادآور شد: آینده خوبی برای سازمان میراث فرهنگی متصور هستیم چراکه ارتباط خوبی بین مسئولان این مجموعه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 آذر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 639

به "با کوشش مسئولان سازمان میراث ورود گردشگران روز به روز افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با کوشش مسئولان سازمان میراث ورود گردشگران روز به روز افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید