اکثر واحدهای تولیدی اردبیل در آستانه تعطیلی

به گزارش دور زمین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: واحدهای تولیدی استان اردبیل به دلیل پرداخت نشدن تسهیلات سرمایه در گردش تحت فشار شدید هستند که ممکن تعطیلی آنها به زودی اتفاق بیفتد.

اکثر واحدهای تولیدی اردبیل در آستانه تعطیلی

به گزارش خبرنگاران، سیدحامد عاملی در جلسه شورای اشتغال استان اردبیل با انتقاد شدید از بی توجهی بانک های عامل به موضوع پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای فراوریی اظهار کرد: بانک ها به بهانه های مختلف این تسهیلات را که در حقیقت ضربان فراوری را تنظیم می نمایند پرداخت ننموده و مانع از رونق و فعالیت واحدهای فراوریی می شوند. وی اظهار داشت: اگر این تسهیلات سرمایه در گردش که به تصویب رسیده ولی بانک ها به بهانه های مختلف از پرداخت آن ابا می نمایند به موقع تزریق نگردد امکان تعطیلی اکثر واحدهای فراوریی در استان نگرانی های ما را دوچندان نموده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ضرورت تمدید مهلت قانونی را در باز پرداخت تسهیلات قبلی را یادآور شد و اعلام کرد: بازرسی و دستگاه قضایی به این تمدید ایراد گرفته اند در حالی که در نشستی با مسئولان بازرسی و قضایی باید سعی کنیم تا واقعیت را در پرداخت این تسهیلات بیان نموده و آنها را متقاعد کنیم تا مانع از تمدید و یا برخی موارد قانونی نشوند.

عاملی ادامه داد: ما اگر منتظر دستورالعمل باشیم روند کار به روزهای خاتمهی سال کشیده خواهد شد و در آن صورت نیز بانک ها مدعی عدم پرداخت تسهیلات خواهند بود که این خود بزرگترین ضربه را به واحدهای فراوریی ما خواهد زد. به هیچ وجه نباید در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش امروز و فردا کنیم چرا که اگر تاخیر و تعللی رخ دهد بزرگترین ضربه به پیکره فراوری استان و واحدهای ما خواهد بود.

عضو شورای اشتغال استان اردبیل اعلام کرد: پیشنهاد می کنیم بانک ها از محل منابع داخلی خود تسهیلات سرمایه در گردش را به صاحبان این واحدهای فراوریی پرداخت نمایند تا بیشتر از این اسباب نارضایتی های آنها فراهم نیاید.

بانک ها در عدم پرداخت تسهیلات فراگیر مقصر نیستند

اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل گفت: بانک های عامل در عدم پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر مقصر نیستند بلکه مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی در این زمینه باید اقدامات دیرهنگام خود را جبران نمایند.

وی در جلسه شورای اشتغال استان اردبیل اظهار کرد: با گذشت 8 ماه از سال هنوز برخی از اقداماتی که باید دستگاه های اجرایی و کارشناسان آنها در ارائه طرح اشتغالزا به بانک ها انجام می دادند به خوبی به خاتمه نرسانده اند که ضرورت دارد هر چه سریعتر موانع را رفع و با همکاری مدیران بانک ها و کارشناسان در زمینه پرداخت تسهیلات تا خاتمه سال اقدام جدی و فوری را انجام دهند.

وی اظهار داشت: نباید به خاطر برخی نارسائی های اداری مردم را نیز گرفتار خودمان بکنیم و یا اینکه سرمایه گذاران و صاحبان طرح های فراوریی نتوانند تسهیلات خود را به راحتی دریافت نموده و یا کار مراجعین به بانک ها به نوعی لنگ زند.

رئیس شورای اشتغال استان اردبیل خطاب به مدیران بانک ها اعلام کرد: بانک ها در حمایت از واحدهای فراوریی و کارآفرینان با پذیرش پرونده ها سعی نمایند از منابع داخلی بخشی از این تسهلات را پرداخت تا شاهد ابلاغ دستورالعمل های کشوری در زمینه پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش باشیم تا در این حوزه مشخص تکلیف در ماه های آینده انجام گردد.

بهنامجو گفت: بانک ها در زمینه مشاغل فراگیر 17 میلیارد تومان پرداختی داشتند و قطعا این پرداختی ها در چهار ماهه خاتمهی سال تقویت و توسعه پیدا خواهد نمود تا یک شرایط مطلوب تری را در اقدامات موثر برای گشایش طرح ها در حوزه تحرک اقتصادی و اشتغالزایی ببینیم.

وی با قدردانی از بانک کشاورزی و پست بانک در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی به عنوان کانون توسعه استان اردبیل توضیح داد: بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی نیز باید موانع قانونی را در پرداخت این تسهیلات هموار نمایند تا یک شرایط مناسبی را در پرداختی این مجموعه های مالی ببینیم.

استاندار اردبیل اعلام کرد: ما با برگزاری مرتب جلسات شورای اشتغال در بخش های کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن به دنبال راهکارهایی هستیم تا فعالان این بخش ها با بهره مندی سریع از تسهیلات به سرعت طرح های خود را به نتیجه برسانند تا فضای کارآفرینی و اشتغال فراهم آید. هم در بحث اشتغال فراگیر و هم اشتغال روستایی که با نرخ سود مناسب این تسهیلات به سرمایه گذاران پرداخت می گردد به راحتی می توانیم کارآفرینی مدنظر را انجام داده و اشتغال 20 هزار نفری را عینیت بخشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1234

به "اکثر واحدهای تولیدی اردبیل در آستانه تعطیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکثر واحدهای تولیدی اردبیل در آستانه تعطیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید