اپلیکیشن راهنمای گردشگران نوروزی در چغازنبیل تهیه می گردد

به گزارش دور زمین، مدیر پایگاه میراث جهانی هفتتپه و چغازنبیل گفت: برای ایام نوروز درحال آمادهسازی یک اپلیکیشن گردشگری برای بازدیدکننگان هستیم که اواخر اسفندماه 97 آماده استفاده خواهد شد.

اپلیکیشن راهنمای گردشگران نوروزی در چغازنبیل تهیه می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، عاطفه رشنویی، دوشنبه 20 اسفند 97 با اعلام این خبر اظهار کرد: کار آمادهسازی، برطرف خطر و حفاظت از محوطه میراث جهانی چغازنبیل از حدود سه ماه پیش شروع شده است و محوطه برای ایام نوروز و استقبال از گردشگران در شرایط خوبی به سر میبرد.

او افزود: باتوجه به بارنگیهای اخیر نیز، محوطه میراث جهانی چغازنبیل و هفتتپه سرسبزی خود را بازیافته و شاهد منظره زیبا و چشمنوازی در منطقه هستیم و این درحالی است که مسیر دسترسی به محوطه نیز بهسازی شده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی هفتتپه و چغازنبیل با بیان اینکه تا پیش از این امکان استفاده از خدمات اپراتور همراه اول در این محوطه تاریخی وجود نداشت گفت: سال گذشته برای ایام نوروز یک دکل پرتابل در محوطه نصب کردیم و مسافران و گردشگران نوروزی در طول ایام نوروز مسئله ای برای استفاده از تلفن همراه نداشتند؛ سال جاری نیز با همکاری و هماهنگی با شرکت مخابرات استان و شهرستان شوش یک دکل پرتابل در محوطه نصب کردهایم تا بازدیدنمایندگان محوطه از خدمات این اپراتور نیز استفاده نمایند.

او افزود: خوشبختانه با هماهنگیهای اجرا شده، دکل دائمی اپراتور همراه اول نیز پس از ایام نوروز در محوطه میراث جهانی هفتتپه و چغازنبیل نصب خواهد شد و گردشگران در طول سال نیز به راحتی میتوانند از خدمات این اپراتور بهرهمند شوند.

رشنویی در ادامه از اجرایی شدن یک سری برنامههای هیجانانگیز برای گردشگران و بازدیدنمایندگان در ایام نوروز اطلاع داد و افزود: تک تک این برنامهها را به مرور تا سرانجام اسفندماه اعلام خواهیم کرد.

او با اشاره به یکی از اقدامات اجرا شده توسط پایگاه برای ایام نوروز مطرح نمود: درحال آمادهسازی یک اپلیکیشن گردشگری که به نوعی یک راهنمای گردشگر هوشمند است هستیم که این اپلیکیشن اواخر اسفندماه آماده استفاده خواهد شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی هفتتپه و چغازنبیل درباره اپلیکیشن راهنمای گردشگر شرح داد: این اپلیکیشن به صورت وایرلس به تلفن همراه بازدیدکننگان بلوتوث میشود و آنها میتوانند از اطلاعات گویایی که اپلیکیشن در اختیار آنها میگذارد استفاده نمایند.

او توضیح داد: باتوجه به این که هرسال برای راهنمای گردشگران از خدمات انسانی استفاده میکردیم و یک نفر مسئولیت شرح دادن برای همه را برعهده داشت، جمعآوری بازدیدکننگان در یک نقطه سخت بود، بنابراین راهاندازی این برنامه کاربردی کمک خوبی به گردشگران خواهد نمود.

رشنویی گفت: باتوجه به اینکه از شهرستانهای شوش، شوشتر و دزفول به سمت محوطه میراث جهانی هفتتپه و چغازنبیل هیچگونه تابلوی راهنماییای که حاوی معرفی این محوطه یا ارائه نشانی آن باشد وجود ندارد، دو بنر بزرگ طراحی کردهایم که قرار است یکی از آن ها در موزه شوش و یکی در آبشارهای این شهرستان نصب شوند تا بازدیدنمایندگان آن محلها نیز، به واسطه دیدن تصاویر معرفی موزه و سایت هفت تپه و چغازنبیل و اطلاعات روی این بنرها علاوه بر آشنایی مختصر با محوطه، متوجه شوند که از چه مسیری و با طی چند کیلومتر میتوانند به محوطه میراث جهانی دسترسی پیدا نمایند.

او افزود: درصدد هستیم که بنرهای دیگری را نیز در مبادی ورودی شهرستانهایی مثل اهواز و بهبهان نصب کنیم که اگر عملی شوند بسیار تأثیر مثبتی در آمار گردشگری سایت میراث جهانی هفتتپه و چغازنبیل خواهد داشت.

مدیر پایگاه میراث جهانی هفتتپه و چغازنبیل از تدارک غرفه محصولات فرهنگی، کافیشاپ و انجام شترسواری و اسبسواری در تپهماهورهای پشت حصار سوم محوطه چغازنبیل به عنوان دیگر برنامههای پایگاه برای ایام نوروز نام برد و افزود: هماهنگیهای لازم در این خصوص اجرا شده و این برنامهها نیز به کمک خدا طی تعطیلات اجرا خواهند شد.

او با تأکید بر اینکه همه شرایط برای استقبال خوب از گردشگران در پایگاه میراث جهانی هفتتپه و چغازنبیل آماده است، افزود: نمایشگاه دائم صنایع دستی نیز همانند طول سال در محوطه زیگورات برپا خواهد بود و مهمانان نوروزی میتوانند با مراجعه به این غرفه با صنایع دستی استان آشنا شوند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 اسفند 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1130

به "اپلیکیشن راهنمای گردشگران نوروزی در چغازنبیل تهیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن راهنمای گردشگران نوروزی در چغازنبیل تهیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید