انتقاد بلاروس از محدودیت های مالی روسیه علیه مینسک

به گزارش دور زمین، رئیس جمهوری بلاروس از دولت روسیه انتقاد کرد که با ایجاد محدودیت های مالی، این کشور را مجبور نموده تا به سمت توسعه همکاری ها با کشورهای اروپایی روی آورد و به همین دلیل مسکو نباید مینسک را به خاطر این کوشش سرزنش کند.

انتقاد بلاروس از محدودیت های مالی روسیه علیه مینسک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس عصر روز سه شنبه در نشست مربوط به همکاری ها با سازمان های اروپایی و توسعه همگرایی با اروپا، بیان کرد که این کشور نیازمند توسعه روابط خود با غرب است، در شرایطی که فدراسیون روسیه محدودیت هایی را برای این کشور در نظر گرفته است.

لوکاشنکو با اشاره به اینکه، این همکاری ها گاهی اوقات باعث ایجاد نگرانی و سوء تفاهم مقامات مسکو می گردد، اضافه کرد: سئوال اینجاست، چرا این مسئله باعث نگرانی شما می گردد؟ در حالی که خودتان اجازه ورود محصولات بلاروسی به بازار روسیه را نمی دهید و اعمال فشار و محدودیت های زیادی را بر شرکت های تولیدکننده ما بوجود آورده اید. در چنین شرایطی، ما چه کار می توانیم بکنیم؟ آیا باید دست روی دست گذاشته و بنشینیم. مسلما وقتی دری به روی ما بسته گردد، ما کوشش می کنیم تا درهای دیگری را برای توسعه همکاری ها باز کنیم و این مسئله کاملاً طبیعی است.

رئیس جمهوری بلاروس از شرکای روسی خود خواست تا این کشور را سرزنش نکنند. وی گفت: ما پشت به کسی ننموده ایم. شرایط ما را مجبور به آن نموده که به سمت توسعه همکاری ها با غرب روی آوریم در حالیکه اگر ما روابط عادی و متقابلا سودمند مالی با روسیه داشته باشیم، از این مسئله مسرور خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1679

به "انتقاد بلاروس از محدودیت های مالی روسیه علیه مینسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد بلاروس از محدودیت های مالی روسیه علیه مینسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید