امواج سنگین خبرهای جعلی دست از سر زاکربرگ برنمی دارند ، برزیلی ها از عملکرد واتس اپ و فیسبوک شاکی اند

به گزارش دور زمین، مدتی است که واتس اپ و فیسبوک، هدف نشر اخبار جعلی شده اند و بسیاری با انتشار خبرهای غیرحقیقی در تلاشند از این پلتفرم ها سوء استفاده نمایند. اما این موضوع در برزیل خشم بسیاری را بر انگیخته است.

امواج سنگین خبرهای جعلی دست از سر زاکربرگ برنمی دارند ، برزیلی ها از عملکرد واتس اپ و فیسبوک شاکی اند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مارک زاکربرگ به شدت در حال مبارزه با موجی از اخبار جعلی و اطلاعات غلط است که در واتس اپ بزیلی ها به وفور مشاهده می گردد. به نظر می رسد گروه های وابسته به کاندیدای راست افراطی اغلب این خبرها را نشر می دهند و مطالعات نشان می دهد نیمی از محتوای سیاسی که به اشتراک گذاشته شده، غلط و گمراه کننده است.

این نشان می دهد که چگونه فیسبوک هنوز به محتوایی که نشر می دهد تسلط کافی ندارد و هر یک پیغام واتس اپی می تواند جنجال هایی بزرگ به پا کند.

در سال 2016 نیز فیسبوک در برزیل به ابزاری برای نشر اطلاعات تبدیل شده بود و بسیاری از خبرهای جعلی نیز از کانال های واتساپی منتشر می شدند. اما برزیل در حال حاضر در مرکز انتخابات ریاست جمهوری خود است که جیر بولسنارو سمت راست را در مقابل فرناندو حداد چپ گرایانه قرار می دهد. بولسنارو که در رأی گیری در دور اول پیروز نشد، اما موفق به کسب پیروزی شد.

بر خلاف ایالات متحده، واتس اپ در برزیل بسیار محبوب است و مورد توجه بسیاری از اقشادر قرار گرفته است، اما دروغ و اطلاعات غلط نیز می تواند مانند آتش سوزی در پلت فرم گسترش یابند. هرج و مرج های اخیر نشان می دهد که حتی اگر فیسبوک پیشرفت هایی در زمینه امنیت و آمادگی داشته باشد، هنوز هم در مبارزه با رفتارهای غیر اخلاقی مشکلاتی دارد.

سخنگوی فیسبوک در این خصوص می گوید: ما تا کنون صدها هزار حساب را در طول انتخابات برزیل ممنوع نموده ایم. ما در حال شناسایی هرزنامه ها هستیم و اقداماتی فوری و قانونی را برای متوقف ساختن شرکت ها از ارسال پیغام های فله درواتس اپ اعمال می کنیم.

منبع: انتخاب
انتشار: 11 اسفند 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1072

به "امواج سنگین خبرهای جعلی دست از سر زاکربرگ برنمی دارند ، برزیلی ها از عملکرد واتس اپ و فیسبوک شاکی اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امواج سنگین خبرهای جعلی دست از سر زاکربرگ برنمی دارند ، برزیلی ها از عملکرد واتس اپ و فیسبوک شاکی اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید