آزمایش اتوبوس های خودران در سنگاپور

به گزارش دور زمین، مقامات سنگاپوری قصد دارند با توجه به جمعیت بالای این کشور از اتوبوس های خودران برای کاهش ترافیک استفاده نموده و تولیدات شرکت سوئدی ولوو را به خدمت بگیرند.

آزمایش اتوبوس های خودران در سنگاپور

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از آسین ایج، ولوو و دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور با همکاری یکدیگر اتوبوس خودران و برقی خاصی را فراوری نموده اند که قرار است سال جاری به طور آزمایشی در این کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

انتظار می رود راه اندازی خطوط اتوبوس رانی خودران به کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی، کاهش آلودگی هوا و روان تر شدن ترافیک منجر گردد.

این اتوبوس ها ابتدا در محوطه دانشگاه سنگاپور مورد آزمایش قرار می گیرند و بعد از چند ماه در خیابان های شهر نیز به کار گرفته وی شوند و طی این مدت برای دریافت مجوزهای لازم نیز اقدام خواهد شد. انتظار می رود تکمیل این فرایند در حدود یک سال به طول بینجامد.

اتوبوس های خودران ولوو 12 متر طول دارند و می توانند حداکثر 80 مسافر را حمل نمایند. این نخستین بار است که یک اتوبوس خودران برقی به طور عملیاتی در این سطح در کشوری به کار گرفته می گردد. سنگاپور در فهرست کشورهایی که در حال کسب آمادگی برای استفاده از وسایل نقلیه خودران هستند، در رتبه دوم واقع شده است.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سنگاپور، این کشور قصد دارد تا سال 2022 در سه منطقه از پایتخت شهر سنگاپور از اتوبوس های خودران برای حمل و نقل عمومی استفاده کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 اسفند 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1095

به "آزمایش اتوبوس های خودران در سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش اتوبوس های خودران در سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید