آثار ونگوگ بر دیوارهای موزه تیت بریتانیا

به گزارش دور زمین، موزه تیت بریتانیا نمایشگاه بزرگ آثار ون سان ون گوگ را با 45 اثر او در سال 2019 برگزار خواهد نمود.

آثار ونگوگ بر دیوارهای موزه تیت بریتانیا

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، موزه تیت بریتانیا در لندن قصد دارد پس از آخرین نمایشگاه آثار ون گوگ در سال 1947 در این شهر که به طرز اعجاب انگیزی با استقبال مردم روبه رو شد، نمایشگاه دیگری را برگزار کند.

استقبال از نمایشگاه سال 1947 به گونه ای بود که کف زمین موزه آسیب دید.

مدیر موزه تیت بریتانیا در همین راستا بیان نموده است: گمان می کنم این روزها کف سالن های موزه ها از مقاومت بهتری برخوردار هستند.

این نمایشگاه بزرگ از آثار ون گوگ، رابطه این هنرمند با بریتانیا و همچنین تأثیر او بر روی نقاشان مدرن انگلیسی را آنالیز خواهد نمود.

آخرین بار مردم انگلیس در سال 1947 در سرما و باران برای بازدید از یک نمایشگاه پنج هفته ای که توسط شورای هنر بریتانیا برگزار می شد، صف بستند. ملکه انگلستان و بیش از 157 هزار نفر دیگر از نمایشگاه دیدن کردند. تعداد زیادی از بازدیدنمایندگان از این نمایشگاه تا پیش از آن، از یک گالری هنری بازدید ننموده بودند ولی حتی اگر قرار بود برای وارد شدن به نمایشگاه آثار ون گوگ، در روزهای عادی هفته مبلغ قابل توجهی هم پرداخت نمایند، باز هم بازدید می کردند.

نزدیک به نیمی از جمعیت کلی بازدیدنمایندگان در آخر هفته ها که بازدید از موزه رایگان بود از نمایشگاه دیدن می کردند.

موزه تیت بریتانیا اعلام نموده بزرگترین مجموعه آثار یک هنرمند که در یک دهه اخیر در انگلستان به نمایش گذاشته گردیده در این نمایشگاه با بیش از 45 اثر از ون گوگ به نمایش گذاشته خواهد شد.

این نمایشگاه داستان ون گوگ جوان، یک مهاجر اقتصادی که در سال های 1873 تا 1876 به عنوان یک دلال هنری در لندن زندگی می نموده است را تعریف خواهد نمود.

او در محله بریکستون لندن زندگی می کرد و عاشق لندن بود و در همه نقاط شهر پیاده روی می کرد.

مهم ترین آثاری که در این نمایشگاه به دید عموم گذاشته می شوند، شامل سلف پرتره محصول سال 1889 از گالری ملی هنر، شب های پرستاره سال 1888 از موزه اورسی پاریس، ورزش زندانیان 1890 از کافه پوشکین روسیه و همچنین گل آفتابگردان محصول سال 1888 از گالری ملی هنر انگلستان است. اثر گل آفتابگردان یکی از چهار اثر ون گوگ از اشیا است که هنوز در دسترس است.

ون سان ون گوگ نقاش نامدار هلندی اگرچه در زمان حیاتش در گمنامی کامل به سر برد، اما اکنون به عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پست امپرسیونیسم شناخته می گردد. او در 30 مارس 1853 در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به جهان آمد.

ون گوگ فعالیت هنری خود را به عنوان طراح و نقاش از سال 1880 و در سن 27 سالگی شروع کرد. برخی از مشهورترین کارهای او در دو سال پایانی عمرش خلق شدند.

او فقط در دو ماه پایانی عمرش، 90 نقاشی از خود باقی گذاشت. خالق شب های پرستاره و گل های آفتابگردان در 29 جولای 1890 در سن 37 سالگی در میان کشتزارها، گلوله ای به سینه خود شلیک کرد و روز بعد درگذشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آبان 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 202

به "آثار ونگوگ بر دیوارهای موزه تیت بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار ونگوگ بر دیوارهای موزه تیت بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید