یک مجسمه فلزی غول پیکر به شکل عنکبوت به زودی به مزایده گذاشته خواهد شد

به گزارش دور زمین، ایسنا/ براساس خبرهای منتشر شده، یک مجسمه فلزی غول پیکر به شکل عنکبوت به زودی به مزایده گذاشته خواهد شد.

یک مجسمه فلزی غول پیکر به شکل عنکبوت به زودی به مزایده گذاشته خواهد شد

یک مجموعه دار ثروتمند که فضای بزرگی در اختیار دارد، می تواند از ماه آینده مالک یکی از مشهورترین مجسمه های معاصر گردد، چرا که مجسمه مشهور عنکبوت (1996) اثر لوئیز بورژوآ در حراجی ساتبیز نیویورک به مزایده گذاشته خواهد شد. پیش بینی می گردد این اثر هنری که 3 متر ارتفاع دارد، به قیمت 30 الی 40 میلیون دلار به فروش برسد که در این صورت دست کم یک رکورد در حراجی شکسته می گردد.

اگر این مجسمه به قیمت پایه تقریبی فروخته گردد، به گران ترین اثر فروخته شده لوئیز بورژوآ و بعلاوه گران ترین مجسمه ساخت یک هنرمند زن تبدیل خواهد شد و رکورد دیگر مجسمه عنکبوت بورژوآ که در حراجی سال 2019 کریستیز به قیمت 28 میلیون دلار فروخته شده بود را می شکند. اگر این مجسمه عنکبوت کنونی به بیشترین قیمت تقریبی یا بالاتر فروخته گردد، این مجسمه با سبقت گرفتن از تابلو نقاشی تاتوره اثر جورجیا اوکیف که در سال 2014 به قیمت 44.4 میلیون دلار فروخته شده بود، به گران ترین اثر هنری ساخت یک هنرمند زن تبدیل خواهد شد.

این مجسمه عنکبوت از سوی یک موسسه برزیلی ارائه خواهد شد، پس از اینکه به عنوان اثر هنری اصلی نمایشگاهی درباره لوئیز بورژوآ در سال 1996 میلادی به نمایش گذاشته شد به وسیله مالک کنونی خریداری شده بود. این مجسمه در فاصله 1997 تا 2017 به موزه هنر مدرن سائو پائولو امانت داده شده بود و پس از آن نیز در موسسات برزیلی مختلفی به نمایش گذاشته شد. آثار مجموعه مجسمه های عنکبوت ساخته بورژوآ در بسیاری از موزه های برجسته دنیا به نمایش گذاشته شده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 6 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1402 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5944

به "یک مجسمه فلزی غول پیکر به شکل عنکبوت به زودی به مزایده گذاشته خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مجسمه فلزی غول پیکر به شکل عنکبوت به زودی به مزایده گذاشته خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید