کمک مالی آمریکا به براندازان دولت مادورو داد

به گزارش دور زمین، وزیر خزانه داری آمریکا وعده داد که این کشور به همراه متحدان غربی خود کمک 10 میلیارد دلاری برای ونزوئلا پس از براندازی دولت مادورو آماده کرده است.

کمک مالی آمریکا به براندازان دولت مادورو داد

استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا گفت که گروهی از وزیران مالی حدود 20 کشور که عمدتا کشورهای غربی هستند، روی یک بسته کمک مالی برای ونزوئلا همکاری می کنند.

این بسته حدود 10 میلیارد دلار کمک مالی است که تنها در صورتی به ونزوئلا داده می شود که دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور ساقط و دولت جدید مستقر شود.

آمریکا در ماه های اخیر فشار بر ونزوئلا و دولت مادورو را افزایش داده و افزون بر برخی مقام های ونزوئلایی، صنعت نفت و برخی بانک های آن را نیز تحریم کرده است.

ونزوئلا از روز 28 ژانویه (8 بهمن ماه سال گذشته) که گوایدو رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان های کاراکاس خود را رئیس جمهوری قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است.

آمریکا بلافاصله خوان گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواستار کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

برخی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در آمریکای جنوبی و شرق آسیا همگام با واشنگتن خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند.

مادورو آمریکا را به راه انداختن جنگ تجاری علیه این کشور و تلاش برای ایجاد کودتا و براندازی نظام موجود در کاراکاس متهم می کند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1757

به "کمک مالی آمریکا به براندازان دولت مادورو داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمک مالی آمریکا به براندازان دولت مادورو داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید