چرا بعضی متقاضیان خودرو به همان اولویت اول 1403 بازگشتند؟

به گزارش دور زمین، با اعلام نتایج تغییرات اولویت ها (مرحله ویرایشی)، تغییر خودروی انتخابی تعدادی از مشتریان انجام نشده و با اعلام عدم تخصیص، همان نوبت های اولیه در سال 1403 برایشان ثبت شده است؛ در رابطه با دلیل این موضوع مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به ارائه توضیحاتی پرداخت.

چرا بعضی متقاضیان خودرو به همان اولویت اول 1403 بازگشتند؟

به گزارش ایسنا، روز گذشته (دوشنبه)، نتایج ثبت درخواست برای تغییر نوع خودرو انتخابی در مرحله اول فروش یکپارچه خودرو های داخلی با نوبت تحویل از سال 1403 به امسال، معین و اعلام شد.

در این بین، تعدادی از مشتریان در تماس با این ایسنا، اعلام کردند که تغییر اولویت خودرویی برایشان صورت نگرفته و درج عبارت عدم تخصیص در پروفایل کاربری آن ها، همان نوبت های اولیه در سال 1403 برایشان اعمال شده و عبارت لغو سیستمی درج شده است.

در رابطه با دلیل این موضوع، مهدی تقدسی- مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو - در مصاحبه با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس پالایش اجرا شده از متقاضیانی که برای تغییر نوع خودرو و اولویت بندی خود اقدام نموده اند، بعضی گزینه لغو سفارش قبلی را انتخاب نموده، اما خودروی نو انتخاب ننموده اند که این موضوع به منزله انصراف بوده و از طرح در حقیقت انصراف داده اند.

وی توضیح داد: بعضی دیگر هم که به همان اولویت سال آینده بازگشته اند، اکثراً تنها یک اولویت انتخاب نموده اند (یا دو اولویت / یک یا دو خودرو انتخاب نموده اند)؛ در صورتی که می توانستند پنج اولویت از خودرو های عرضه شده، معین نمایند؛ بنابراین برای این یک یا دو خودو، امکان تحویل در امسال وجود نداشته و اولویت قبلی مدنظر قرار گرفته شده تا حقوق و نوبتشان از بین نرود.

تقدسی ادامه داد: حدود 100 هزار نفر از نوبت تحویل 1403 به 1402 منتقل شدند که به طور معمول یک فصل نوبت تحویلشان جلو افتاده است. همانطور که اشاره شد، بیشتر افراد تنها یک اولویت آن هم به سمت محصولات ایران خودرو رفته بودند، بنابراین باز هم درخواست ها از ظرفیت تحویل در سال 1402 بالاتر بوده که در نتیجه به همان انتخاب ابتدایی خود بازگشته و همان برایشان لحاظ شده است.

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اظهار داشت: زمانیکه بر یک - دو محصول تاکید شده بود، این امکان وجود نداشت که برای همه بتوان در سال 1402 تعهد ایجاد کرد؛ اما اگر چند خودرو از خودروسازان دیگر (جز ایران خودرو) هم انتخاب نموده بودند، با توجه به برنامه ریزی برای افزایش عرضه، به راحتی می توانستند در سال 1402 خودرو تحویل بگیرند.

به گزارش ایسنا، پس از معین شدن نوبت (اولویت) تحویل خودرو های افراد ثبت نام نماینده در نخستین طرح یکپارچه فروش خودرو های داخلی، نوبت تخصیص و تحویل قریب به 50 محصول مختلف عرضه شده در مورد پنج محصول پرتقاضا (با تیپ بندی های مختلف) به سال 1403 موکول شده بود؛ این در حالی بود که ظرفیت بعضی از محصولات در سال 1402 خالی ماند و در مورد بعضی خودروسازان دیگر، حتی ظرفیت فصل بهار 1402 برای تعدادی از محصولات تکمیل نشده بود.

بر این اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفت برای متقاضیانی که اولویت تحویل خودروی آن ها سال 1403 است، مهلتی در نظر بگیرد تا این متقاضیان نسبت به ویرایش درخواست خودرویی خود اقدام نمایند و پنج اولویت از خودرو های کم تقاضاتر که نوبت تحویل در سال 1402 خواهند داشت را انتخاب نمایند؛ بنابراین مشتریان با نوبت دریافت سال آینده از پنجم اردیبهشت تا 10 اردیبهشت فرصت داشتند برای تغییر نوع خودروی انتخابی خود اقدام نمایند.

پس از خاتمه این مهلت ویرایش در روز یکشنبه هفته گذشته (10 اردیبهشت)، سایت سامانه بسته بود تا بر اساس اولویت معین شده به وسیله مشتریان، پالایش صورت گیرد و ترتیب (اولویت) دریافت خودرو در سال 1402 معین گردد که روز گذشته (دوشنبه) نتایج بارگذاری شد.

منبع: فرارو
انتشار: 19 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1402 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5950

به "چرا بعضی متقاضیان خودرو به همان اولویت اول 1403 بازگشتند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چرا بعضی متقاضیان خودرو به همان اولویت اول 1403 بازگشتند؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بعضی متقاضیان خودرو به همان اولویت اول 1403 بازگشتند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید