پنتاگون طرح واکسیناسیون زندانیان گوانتانامو را به حالت تعلیق درآورد

به گزارش دور زمین، پنتاگون روز شنبه اعلام کرده است که طرح واکسیناسیون زندانیان گوانتانامو را به طور موقت به حالت تعلیق درآورده است.

پنتاگون طرح واکسیناسیون زندانیان گوانتانامو را به حالت تعلیق درآورد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از لغو موقت طرح واکسیناسیون زندانیان گوانتانامو خبر داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جان کربی سخنگوی پنتاگون با انتشار توئیتی نوشت: وزارت دفاع آمریکا تصمیم گرفته است تا طرح واکسیناسیون زندانیان گوانتانامو را به حالت تعلیق درآورد.

پیش از این نقدها زیادی از طرح واکسیناسیون 40 زندانی گوانتانامو از جمله شیخ محمد که متهم به نقش داشتن در حملات 11 سپتامبر 2001 میلادی است، از سوی نمایندگان جمهوریخواه مطرح شده است.

جان کربی اضافه نمود: هیچ زندانی گوانتانامو تا به امروز واکسینه نشده است. ما در حال بررسی شیوه نامه های بهداشتی هستیم. ما این طرح را به طور موقت به حالت تعلیق درآوردیم. ما همچنان متعهد به حفظ سلامتی و ایمنی نظامیان مان هستیم.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا چند روز پیش اعلام کرده بود که قصد دارد زندانیان گوانتانامو را در برابر ویروس کرونا واکسینه کند.

هنوز تعیین نیست چند مورد ابتلا به ویروس کرونا در زندان گوانتانامو گزارش شده است.

کوین مک کارتی رهبر جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده نگفته بود که برنامه اش برای مبارزه با ویروس کرونا به معنای واکسینه کردن تروریست ها زودتر از بسیاری از شهروندان آمریکایی است.

الیزا استفانیک دیگر نماینده جمهوریخواه نیز گفت: اولویت قائل شدن برای واکسیناسیون زندانیان گوانتانامو به جای افراد مسن آمریکایی، غیرقابل قبول و غیرقابل بخشش است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4115

به "پنتاگون طرح واکسیناسیون زندانیان گوانتانامو را به حالت تعلیق درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون طرح واکسیناسیون زندانیان گوانتانامو را به حالت تعلیق درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید