شرایط نارنجی کرونا در سبزوار

به گزارش دور زمین، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با افزایش آمار مبتلایان به کرونا طی روزهای اخیر، شرایط شهرستان سبزوار از زرد به نارنجی تغییر یافت.

شرایط نارنجی کرونا در سبزوار

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

علیرضا مسلم در گفت وگو با خبرنگاران عنوان نمود: بر اساس داده های نرم افزار ماسک در 14 فروردین ماه امسال، شهرستان سبزوار در شرایط نارنجی و شهرستان های جوین، جغتای، خوشاب، ششتمد و داورزن در شرایط زرد کرونایی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: عدم توجه به هشدارها در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی، سفرهای نوروزی علت اصلی تغییر شرایط سبزوار به شرایط نارنجی شده است که با ادامه فرایند افزایشی تعداد بیماران کرونایی احتمال تغییر رنگ دیگر شهرستان ها نیز وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: بر اساس آخرین آمار تا کنون تعداد 8251 نفر در شهرستان های زیر مجموعه به کرونا مبتلا و متاسفانه 567 نفر جان خود را از دست داده اند.

مسلم اضافه کرد: هم اکنون 103 بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مرکز آموزش درمانی واسعی سبزوار بستری هستند که از این تعداد حدود 20 بیمار با حال وخیم در بخش های مراقبت های ویژه تحت نظر قرار گرفته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در هفته های گذشته نیز چهار مبتلا به کرونای جهش یافته در سبزوار شناسایی شده بودند که حال عمومی این بیماران مساعد و اعضاء خانواده و افراد در ارتباط با این بیماران در قرنطینه به سر می برند.

وی در ادامه با اشاره به اعلام محدودیت ها در شهرهای نارنجی گفت: براساس شرایط جدید، تعداد کارکنان دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار، حداکثر تا یک سوم کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه حداکثر نیمی از کارکنان سایر دستگاه ها می توانند در محل کار حضور داشته و نیمی دیگر باید اقدام به دورکاری کنند، اعلام کرد: ماموریت های اداری غیر ضرور لغو و جلسات با رعایت الزامات بهداشتی در فضای سربسته حداکثر با تعداد 20 نفر قابل انجام است.

مسلم با اشاره به فعالیت مشاغل در شهرهای نارنجی اضافه کرد: مشاغل گروهای سه و چهار به طور کامل و به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود که این شرایط با نظر و تشخیص وزارت بهداشت قابل تسهیل و یا تشدید است.

وی اظهار کرد: همچنین تمامی فعالیت های آموزشی در مدارس و دانشگاه ها و موسسات و آکادمی ها و حوزه های علمیه و نیز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نیز به طور کامل تعطیل خواهند بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4228

به "شرایط نارنجی کرونا در سبزوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط نارنجی کرونا در سبزوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید