وزیر خارجه آلمان خواهان همکاری مجدد آمریکا و اروپا درباره برجام شد

به گزارش دور زمین، خبرگزاری خبرنگاران- هایمو ماس وزیر امور خارجه آلمان پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا را فرصتی جدید برای تعامل بیشتر اروپا و آمریکا در قبال برجام دانست.

وزیر خارجه آلمان خواهان همکاری مجدد آمریکا و اروپا درباره برجام شد

با ما سفر کنید و با تورهای اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از دویچه وله، وزیر امور خارجه آلمان در پی پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا گفت که سیاست های جداگانه کشورهای اروپایی و آمریکا بر سر برنامه هسته ای و موشکی ایران کارآمد نیست و این کشورها باید رویکردی هم سو در پیش بگیرند.

ماس بر این باور است که پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از جمله می تواند باعث افزایش دامنه همراهی و همکاری کشورهای اروپایی و آمریکا در ارتباط با توافق هسته ای با ایران گردد.

وزیر امور خارجه آلمان در گفت وگویی با رادیو دویچلند فونک، تحولات سیاسی در آمریکا را به مثابه فرصتی جدید برای همکاری اروپا و آمریکا دانسته و گفته است: ما باید مجددا دور هم جمع شویم.

به باور ماس، بحث بر سر راه حل برخورد با برنامه هسته ای ایران مجددا در آمریکا داغ خواهد شد.

هایکو ماس گفته است که آلمان برای همراهی با هر دو گزینه آمادگی دارد. او تاکید نموده است که چه در ارتباط با برنامه هسته ای و چه در ارتباط با برنامه موشکی ایران، فعالیت ها و کوشش های پراکنده و مستقل اروپا و آمریکا به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

وزیر امور خارجه آلمان تاکید نمود که برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید آمریکا و متحدان اروپایی این کشور استراتژی مشترکی را دنبال نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3432

به "وزیر خارجه آلمان خواهان همکاری مجدد آمریکا و اروپا درباره برجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه آلمان خواهان همکاری مجدد آمریکا و اروپا درباره برجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید