واکنش نیروهای دموکراتیک سوریه به اظهارات اردوغان

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، نیروهای دموکراتیک سوریه امروز شنبه هشدار دادند هرگونه اقدام تحریک آمیز ترکیه را به جنگی تمام عیار بدل خواهند کرد.

واکنش نیروهای دموکراتیک سوریه به اظهارات اردوغان

لازم به ذکر است رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز گفت: برای برقراری صلح در شرق فرات در سوریه عملیات هوایی و زمینی در این منطقه انجام خواهیم داد.

وی با بیان این مطلب افزود: ما برای انجام این عملیات از آمادگی برخوردار هستیم و طرح عملیات نظامی در شرق فرات را کامل نموده ایم.

پنجشنبه گذشته نیز مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفته بود گمان نمی کند کوشش ها با آمریکا در راستای ایجاد منطقه امن در شمال شرق سوریه راه به جایی ببرد و کشورش برای رسیدن به خواسته مطلوب خود، آماده حمله نظامی است.

لازم به ذکر است آمریکا و ترکیه بر سر ایجاد منطقه امن به عمق 30 کیلومتر در خاک سوریه که عاری از یگان های کرد مدافع خلق باشد؛ توافق نموده اند.

آنکارا به این یگان ها به چشم شاخه ای از پ ک ک نگاه نموده و آنها را تروریستی می داند حال آنکه واشنگتن با آنها شراکت راهبردی دارد.

ادعاها مبنی بر مرزبندی یا عملیات نظامی در خاک سوریه در حالی مطرح می گردد که ترکیه و آمریکا هیچ یک برای حضور در این کشور، از دولت دمشق کسب تکلیف ننموده اند!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2072

به "واکنش نیروهای دموکراتیک سوریه به اظهارات اردوغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش نیروهای دموکراتیک سوریه به اظهارات اردوغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید