هیئت 9 نفره هندی وارد پاکستان گشت

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از داون نیوز، یک هیئت 9 نفره هندی به سرپرستی سیکسینا رئیس کمیسیون آب این کشور برای مذاکره با مقامات پاکستانی در مورد منازعات آبی دو کشور، امروز چهارشنبه (7 شهریور) وارد لاهور گردید.

هیئت 9 نفره هندی وارد پاکستان گشت

این مذاکرات به مدت دو روز در شهر لاهور پاکستان برگزار خواهد گردید، هرچند مقامات دو طرف جزئیات بیشتری پیرامون این مذاکرات ارائه نداده اند.

با این حال یک مقام هندی که تمایلی به افشای نام خود نداشت گفت که موضوع اصلی در این دور از مذاکرات اختلافات مقامات اسلام آباد با دهلی نو بر سر ساخت دو سد بر رودخانه چناب توسط هند خواهد بود.

رودخانه چناب یکی از شش رودخانه مشترک میان هند و پاکستان است که ساخت دو سد در مسیر آن توسط هند با نگرانی اسلام آباد روبرو گردیده است.

با وجود آن که هند و پاکستان بر اساس توافق 1960، بهره برداری مشترک از منابع آبی شش رودخانه مرزی را مورد تاکید قرار داده اند اما اختلافات بر سر این منابع آبی به تنش های جاری و سیاسی میان دو کشور دامن زده است.

از سوی دیگر اختلافات دو کشور در منطقه کشمیر و همچنین رقابت های سیاسی باعث گردیده تا هر وقت این اختلافات اوج بگیرد، دو طرف بر لزوم لغو توافقات پیشین از جمله در حوزه تقسیم منابع آبی مرزی تاکید نمایند.

گفتگوهای قبلی هند و پاکستان در مورد اختلافات دو جانبه از دسامبر 2015 و پس از تگردیدید تنش ها در کشمیر به حالت تعلیق درآمد، اما اکنون عمران خان نخست وزیر جدید پاکستان از عزم دولت خود برای از سرگیری مذاکرات با مقامات هندی خبر داده است.

انتشار: 15 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 804

به "هیئت 9 نفره هندی وارد پاکستان گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیئت 9 نفره هندی وارد پاکستان گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید