برداشته شدن هزینه رومینگ در اروپا

به گزارش دور زمین، هزینه رومینگ از تعرفه تلفن همراه تمامی کشورهای اتحادیه اروپا از تاریخ 15 ژوئیه سال جاری میلادی براداشته می‌شود و قوانین آن به شرکت‌های مخابراتی اروپا ابلاغ شد.

برداشته شدن هزینه رومینگ در اروپا

این حرکت برای ایجاد یک بازار دیجیتالی متحد در سراسر اروپا آغاز شد و در طی آن، نمایندگان شورای اروپا موافقت نمودند تا در مورد بازار خدمات رومینگ تجدید نظر نمایند.

این طرح، 2 سال گذشته نیز با نام بازار متحد دیجیتالی مطرح شده بود که براساس آن باید تمام هزینه‌های دیجیتالی و مخابراتی در اروپا یک تعرفه داشته باشند. شرکت‌های مخابراتی در ابتدا با این طرح مخالفت کردند و نگران سود خود بودند، این در حالی بود که مصرف‌کنندگان از محدودیت استفاده از اینترنت در هنگام رومینگ شکایت می‌کردند.

معاون مدیرعامل کمیسیون اروپا، آندروس آنسیپ در امور بازار واحد دیجیتالی به سایت ZDNet اعلام کرد: این توافق گامی بزرگ در عرصه بازار متحد دیجیتالی می‌باشد و از 15 ژوئیه شهروندان اتحادیه اروپا در هر جای اروپا هزینه‌ای بابت رومینگ پرداخت نخواهند نمود.

این طرح بارها در پارلمان اروپا مطرح شده بود، اما هر بار کشورهایی با این طرح و نحوه اجرای آن تردید داشتند. براساس این توافق قیمت هر دقیقه مکالمه تلفنی 3.2 سنت، هر sms با 1 سنت، و هر گیگابایت داده 7.7 یورو تعیین شد که تا سال 2022 به 2.5 یورو کاهش خواهد یافت.

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3005

به "برداشته شدن هزینه رومینگ در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشته شدن هزینه رومینگ در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید