نماینده سازمان جهانی بهداشت: کرونا هرگز به طور کامل از بین نخواهد رفت

به گزارش دور زمین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در روسیه گفت ویروس کرونا هرگز به طور کامل از بین نمی رود و در عوض به شکل یک بیماری بومی در گردش خواهد بود.

نماینده سازمان جهانی بهداشت: کرونا هرگز به طور کامل از بین نخواهد رفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ملیتا ووجنوویچ نماینده سازمان دنیای بهداشت در روسیه گفت نحوه پیشرفت همه گیری کرونا نشان می دهد که ویروس هرگز به طور کامل از بین نمی رود و در عوض به شکل یک بیماری بومی در گردش خواهد بود.

وی در این خصوص گفت: کرونا در راه تبدیل شدن به یک بیماری بومی است. این به معنی آن است که از بین نمی رود؛ اما ما یاد گرفته ایم که چگونه آن را درمان کنیم و چگونه از خود در برابر آن محافظت کنیم.

نماینده سازمان دنیای بهداشت اضافه کرد: مهمتر از همه، ما اکنون باید شیوع را مهار کنیم و تعداد افراد آسیب پذیر را کاهش دهیم، در غیر این صورت، سویه های تازه به شکل غیرقابل پیش بینی ظاهر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، او گفت که هنوز برای آسودگی خاطر بشر خیلی زود است.

ووجنوویچ در مورد اقدامات لازم برای مهار همه گیری گفت: علاوه بر واکسیناسیون، در حال حاضر رعایت سایر اقدامات حفاظتی نیز بسیار مهم است: زدن ماسک و تعویض آن در فواصل زمانی توصیه شده، تهویه اتاق ها و اجتناب از گروه های بزرگ افراد در فضاهای بسته بسیار مهم است.

اخیراً سویه تازه کرونا با نام اُمیکرون در حال شیوع در کشورهای دنیا است و آمریکا و اروپا را با موج تازهی از موارد ابتلا و بستری روبرو نموده است.

سازمان دنیای بهداشت روز 5 آذر 1400 طی جلسه ای در ژنو با انتشار بیانیه ای رسما سویه B.1.1529 را با نام اُمیکرون معرفی کرد و آن را در رده های نگران نماینده در کنار سویه های آلفا، بتا، دلتا و گاما قرار داد. این سازمان در بیانیه خود به تمام کشورهای دنیا توصیه کرد تا با افزایش نظارت و آنالیز ژنتیکی سویه به درک بهتر آن یاری نمایند.

این نهاد دنیای اخیراً در گزارشی گفت موارد ابتلا به اُمیکرون هر 36 تا 72 ساعت، دو برابر می گردد که این امر نشان می دهد این سویه تازه از رشد قابل توجهی نسبت به نوع دلتا برخوردار است.

در حالی که تصور می گردد بیماری ناشی از سویه اُمیکرون به طور بالقوه شدت کمتری دارد، مقامات بهداشت و سلامت هشدار داده اند که تعداد زیاد ابتلاها می تواند سیستم های درمانی را تحت فشار قرار دهد که بعضی از آن ها همین حالاها هم در کوشش برای مدیریت افزایش بیماران و کمبود کارکنان هستند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4745

به "نماینده سازمان جهانی بهداشت: کرونا هرگز به طور کامل از بین نخواهد رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده سازمان جهانی بهداشت: کرونا هرگز به طور کامل از بین نخواهد رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید