ویزای کانادا: مهاجرت پرنس هَری و مگان به کانادا؛ چقدر شانس دارند؟

به گزارش دور زمین، اخیرا خاندان سلطنتی بریتانیای کبیر با بحران روبرو شده است؛ پرنس هری دیگر نمی خواهد یک فرد سلطنتی و درباری باشد و میخواهد عطای منظره سلطنتی را به لقایش ببخشد و در کنار همسر آمریکایی اش راه مستقل خود را در پیش بگیرد. آنها گفته اند که احتمالا کانادا را به اسم خانه دوم انتخاب خواهند کرد و مثلا نیمی از سال را در این کشور سپری خواهند نمود. اما از وقتی که این دو فرد مرتبط با سلطنت پادشاهی متحده از تصمیم خود پرده برداشته اند مشاوران و وکلای مهاجرت این پرسش را مطرح ساخته اند که آیا پرنس هری و همسرش مگان واجد شرایط اکسپرس انتری هستند؟

ویزای کانادا: مهاجرت پرنس هَری و مگان به کانادا؛ چقدر شانس دارند؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

اگر پرنس سابق ما بخواهد به اسم فردی عادی به کانادا مهاجرت کند کدام جهت برایش مناسب تر است؟ برنامه اسکیلد ورکر؟ یا مثلا مهاجرت به وسیله خوداشتغالی؟ و یا شاید هم مگان به وسیله کاری مهاجرت کند و هَری به وسیله پیوستن به خانواده به نزد او برود؟ و یا اصلا آنجا بروند تا کارآفرینی نمایند و بنابراین مهاجرت به کانادا به وسیله کارآفرینی گزینه مناسبی برایشان باشد؟ فرض کنیم آنها اکسپرس انتری را انتخاب نمایند. چقدر شانس دارند؟

همانطور که حتما می دانید اکسپرس انتری برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کانادایی از سراسر دنیا بر پایه امتیازات و معیارها مهاجر جذب می نماید. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می نماید. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می گردد.

مگان و هری متاهل هستند و یکی از آنها به اسم متقاضی اصلی وارد صف انتظار اکسپرس انتری خواهد شد. سن متقاضی در این سیستم از اهمیت برخوردار است. پس از 29 سالگی، امتیاز متقاضیان از حداکثر امتیاز که برای زوج متاهل 100 است رو به پایین می رود. البته سن تنها عامل مهم نیست؛ مهارت های زبانی و تجربه کار در کانادا از فاکتور سن هم مهم تر هستند. مگان همسر شاهزاده قبلا در کانادا چندین سال تجربه بازیگری در یک سریال تلویزیونی داشته است. علاوه بر این به مدت شش سال مشغول تحصیل زبان فرانسه بوده است و بنابراین از این لحاظ به احتمال زیاد امتیاز کافی را دارد.

با اینکه داشتن سابقه کار در کانادا عامل بسیار ارزشمندی است هر سابقه کاری هم امتیاز محسوب نخواهد شد. از آن میان، سابقه کار خودشتغالی در کانادا امتیازی نصیب متقاضی نخواهد نمود. ما از چند و چون سوابق کاری مگان در کانادا آگاه نیستیم. از اندازه تحصیلات این زوج مشهور، محبوب و اخیرا جنجالی و معادل کانادایی آن هم اطلاعی نداریم. بعلاوه نمی دانیم که مثلا پرنس هری در آزمون زبان چه نمره ای خواهد گرفت و خارج از کانادا چه سوابق کاری دارد. بنابراین نمی دانیم امتیاز دقیق آنها چقدر است. اما در زیر چند سناریوی فرضی را مطرح می کنیم:

سناریوی فرضی اول

یک سال سابقه کار دارای مهارت در کانادا و دانش زبان فرانسه در حد میانه

یک خانم متاهل 38 ساله که لیسانس دارد و در کانادا یک سال سابقه کار دارای مهارت، در خارج از کانادا سه سال سابقه کار مرتبط، مسلط بر زبان انگلیسی در تمام چهار مهارت زبانی و هم در دانش زبانی فرانسه تسلطی در حد میانه در تامام مهارت های زبانی دارد. همسر او 35 ساله است و مسلط بر زبان انگلیسی است. مجموع امتیاز آنها 480 است و خانم متقاضی اصلی است. بدین ترتیب برای دریافت ITA در بسیاری از پذیرش هایی که طی یک سال تاخیر برگزار گردیده است کفایت می نماید.

سناریوی فرضی دوم

سه سال سابقه کار دارای مهارت در کانادا با دانش زبان فرانسه در حد صفر

یک خانم متاهل 38 ساله که لیسانس دارد و در کانادا سه سال سابقه کار دارای مهارت، در خارج از کانادا سه سال سابقه کار مرتبط، مسلط بر زبان انگلیسی در تمام چهار مهارت زبانی است. همسر او 35 ساله است و مسلط بر زبان انگلیسی است. مجموع امتیاز آنها 471 است و خانم متقاضی اصلی است. بدین ترتیب برای دریافت ITA در بسیاری از پذیرش هایی که طی یک سال تاخیر برگزار گردیده است کفایت می نماید.

سناریوی فرضی سوم

خانم فاقد سابقه کار در کانادا، دارای دانش زبان فرانسه در سطح پیشرفته؛ دارای همسر غیرهمراه

یک خانم متاهل 38 ساله که لیسانس دارد و در خارج از کانادا سه سال سابقه کار مرتبط دارد؛ وی مسلط به دو زبان انگلیسی و فرانسه در تمام چهار مهارت زبانی است. همسر او وی را همراهی نمی نماید. امتیاز او 446 است و برای دریافت ITA در چندین مورد از پذیرش هایی که در اوایل سال 2019 برگزار گردید کفایت می نماید. این امتیاز در اوایل سال گذشته کافی بوده اما دیگر گویا کفایت نمی نماید.

اگر سابقه کار متقاضی در کانادا کافی نباشد او می تواند برنامه مهاجرت استانی را در نظر بگیرد. از سپتامبر سال 2019 ، شرط امتیاز سیستم جامع رتبه بندی در پذیرش های اکسپری انتری بالای 460 بوده است .متقاضی مسلط به دو زبان دارای 446 امتیاز برای انتخاب شدن از طرف استان در موقعیت خوبی واقع شده است. اگر وی بخواهد در یکی از استان های کانادا زندگی خود را شروع کند می تواند واجد شرایط یکی از برنامه های مهاجرت استانی مرتبط با اکسپرس انتری باشد.

طی یک سال گذشته استان های انتاریو و نوا اسکوشیا برای متقاضیان مسلط به دو زبان انگلیسی و فرانسه حاضر در صف انتظار اکسپرس انتری دعوتنامه صادر نموده اند. چنانچه متقاضی از طرف استان انتخاب گردد 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی گسب خواهد نمود.

البته بسیاری از برنامه های مهاجرت استانی مرتبط با اکسپرس انتری هم هستند که شرط تسلط بر دو زبان را ندارند. بسته به اینکه متقاضی به کدام استان کانادا بخواهد مهاجرت کند، جهتهای مهاجرت استانی در برابرش واقع شده است. با اینکه سن می تواند عامل مهمی در سیستم جامع رتبه بندی باشد، متقاضیان می توانند کمبود امتیاز در این مورد را با زبان دوم (فرانسه) ، کسب تجربه کار در کانادا، داشتن همسر به اسم متقاضی اصلی و یا انتخاب شدن از طرف استان جبران نمایند. پرنس هری و مگان هم مانند بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا چندین گزینه در برابر خود دارند.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4538

به "ویزای کانادا: مهاجرت پرنس هَری و مگان به کانادا؛ چقدر شانس دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای کانادا: مهاجرت پرنس هَری و مگان به کانادا؛ چقدر شانس دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید