مهاجرت معکوس، رهاورد توسعه شبکه برق در کردستان

به گزارش دور زمین، خبرنگاران/کردستان مدیر توزیع برق شهرستان قروه از توسعه شبکه برق در روستای گرمخانی این شهرستان اطلاع داد و گفت: با اجرای این طرح 6 خانوار از شهر به روستای گرمخانه مهاجرت معکوس کردند.

مهاجرت معکوس، رهاورد توسعه شبکه برق در کردستان

فرهاد میمنت آبادی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: توسعه زیرساخت ها و تامین احتیاج روستاییان موجب رونق در این منطقه ها می گردد که مهاجرت معکوس، افزایش اشتغالزایی و ارائه خدمات رفاهی از جمله مهمترین دستاوردهای آن است.

وی اضافه کرد: روستای گرمخانی شهرستان قروه یکی روستاهای با جمعیت سه خانواری این شهرستان بود که به واسطه توسعه شبکه برق به عنوان یکی از زیرساخت های اساسی و مهم، نمونه مثال زدنی از مهاجرت معکوس و اشتغالزایی در استان کردستان است.

مدیر توزیع برق شهرستان قروه مطرح نمود: در پی اقدامات اجرا شده جهت توسعه شبکه برق در این روستا، تا به امروز تعداد 6 خانوار با مهاجرت معکوس، مجدد به روستا بازگشته اند.

میمنت آبادی با اشاره به اینکه هزینه اعتبار صرف شده برای اجرای این پروژه یک میلیارد و 43 میلیون ریال بوده است، اضافه کرد: با کوشش و کار جهادی، کار اصلاح و بهسازی شبکه برق روستا ظرف مدت یک ماه انجام و 6 انشعاب برق به متقاضیان این روستا در طول این مدت واگذارشد.

مدیر توزیع برق شهرستان قروه در انتها با بیان اینکه در مجموع شبکه برق 18روستا دراین شهرستان اصلاح و بهینه سازی شده است، گفت: این پروژه ها شامل تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار، برطرف حریم نقاط مخاطره آمیز شبکه برق، جابجایی و اصلاح پایه ها جهت نظم آرایش شبکه و تعویض پایه های ضعیف و فرسوده و ساماندهی روشنایی معابر بوده است که این طرح ها در امسال نیز با جدیت تمام تدوام خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4997

به "مهاجرت معکوس، رهاورد توسعه شبکه برق در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت معکوس، رهاورد توسعه شبکه برق در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید