مقاله: 5 دلیل عمده قطعی های پشت سرهم اینترنت و راهکار آن ها

به گزارش دور زمین، اما وقتی هر روز با قطعی های مکرر و زیاد اینترنت روبرو می شویم؛ داستان متفاوت می شود باید دنبال علت آن باشیم. مثلا، در طول یک ساعت چندین بار اینترنت قطع می شود. چراغ های اینترنت و ADSL مودم مرتب روشن و خاموش می شوند و شما حسابی کلافه هستید.

مقاله: 5 دلیل عمده قطعی های پشت سرهم اینترنت و راهکار آن ها

اما اگر مطمئن شدید سرویس اینترنت شما مسئله ای ندارد و کابل ها هم سالم هستند؛ سراغ مودم بیایید.

گاهی اوقات مشکل از سرویس دهنده است و آن ها با عوض کردن خط، دادن سرویس بهتر، دادن سرویسی متناسب با مشخصات و توان کشش خط تلفن شما یا برخی تنظیمات، وضعیت اینترنت را پایدار می کنند.

گاهی اوقات در طی یک روز اینترنت چند بار قطع و وصل می شود. طبیعی است و ممکن است مشکل از مخابرات، سرویس دهنده اینترنت یا حتی مودم باشد.

مزمئن شوید همه کابل های خط تلفن شما سالم و بدون خرابی هستند. عیب یابی کابل های درون خانه تا حدود آسان است ولی فهمیدن مشکل کابل ها در بیرون خانه کمی سخت تر بوده و باید از کارشناسان شرکت مخابرات بخواهید آن ها را بررسی و در صورت لزوم تغییر دهند.

اگر کابلی که از پریز تلفن تا مودم کشیدید یا کابلی که از جعبه تقسیم تلفن دم در خانه تان تا درون اتاق و بعد مودم شما آمده یا حتی خط تلفنی که از جعبه تقسیم و کافوی نزدیک خانه شما خراب، شکسته، بدون روکش، بریده و مخدوش باشد؛ نویزهای آنی می توانند دلیل قطعی اینترنت باشند.

منبع مقاله: 5 دلیل عمده قطعی های پشت سرهم اینترنت و راهکار آن ها

انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4706

به "مقاله: 5 دلیل عمده قطعی های پشت سرهم اینترنت و راهکار آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: 5 دلیل عمده قطعی های پشت سرهم اینترنت و راهکار آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید