معرفی مجذوب کننده ترین تفریحات آبی کیش که نباید از دست بدهید

به گزارش دور زمین، در این مطلب با انواع تفریحات آبی جزیره کیش آشنا خواهید شد که برای تمامی سنین و گروه ها مناسب است و اوقات فرخ بخشی را برای خانواده ها رقم می زند.

معرفی مجذوب کننده ترین تفریحات آبی کیش که نباید از دست بدهید

وقتی می گوییم جزیره کیش، خیلی ها یاد مراکز خرید لوکس این شهر می افتند. خیلی ها هم شاید یاد آب و هوای همیشه آفتابی و آسمان زیبایش بیفتند. آسمانی که انگار همیشه آبی بوده و هیچ وقت به خودش ابر ندیده است. برای همین نیز در تمام طول سال گردشگرها از سراسر ایران به کیش می آیند و اقامتگاه های کیش تمام سال مسافر دارند؛ به خصوص در فصل زمستان که اقامت کیش ارزان تر است و هوا هم بهتر هست.

راستی تفریحات آبی کیش که اینقدر در موردشان می شنویم، چه هستند؟ همه این تفریحات ورزشی هستند و مناسب آدم هایی که اهل ورزش هستند؟ جواب این است که فرقی نمی کند اهل ورزش هستید یا نه. اینکه خانم هستید یا آقا یا حتی اینکه چه سنی هم دارید مهم نیست. کیش پر از کلوپ های دریایی است که تفریحات مناسب هر سن و گروهی را دارند.

1. غواصی بی دردسر با اسکوتر زیر دریایی

دلتان می خواهد غواصی کنید ولی شنا بلد نیستید؟ نگران نباشید. دیگر زیبایی های تپه های مرجانی و ماهی های استوایی رنگارنگ فقط مخصوص شناگرها و غواص ها نیست. آن هم به لطف اسکوتر زیر دریایی. وسیله ای جالب که شبیه یک موتور آبی زیر دریایی است. کافی است سوارش شوید و آن را هدایت کنید.

یکی از خوبی های اسکوتر زیر دریایی یا اسکوتر غواصی این است که همیشه یک مربی کارآزموده با لباس و تجهیزات غواصی همراهی تان می کند. دیگر اینکه تماشای زیر دریا با اسکوتر مثل این است که همیشه یک لایه محافظ دور و بر خودتان دارید. این وسیله را افراد بالای 12 سال سن و 150 سانتی متر قد بدون محدودیت می توانند استفاده کنند.

2. تماشای کف اقیانوس با کشتی آکواریوم

شاید دلتان نخواهد مستقیم وارد آب دریا شوید. اما این معنی اش این نیست که از تماشای تماشای های کف دریا محرومید. سوار کشتی آکواریم شوید که کناره های شیشه ای دارد. با خیال آسوده توی سالن های تماشای پایین کشتی بنشینید و از پشت شیشه ماهی ها و کف دریا را تماشا کنید.

این هم یک جورهایی شبیه تماشای آکواریوم است. با این فرق که انگار جای ما آدم ها با ماهی ها عوض شده. این ماهی ها هستند که آن بیرون هستند.

به جز کشتی آکواریوم قایق های کف شیشه ای دیگری هم در کیش هستند که می توانید سوارشان شوید و کف دریا را تماشا کنید.

راستی اگر هیچ کدام از این کارها را نکردید می توانید از بیگ بال هم استفاده کنید. بیگ بال یک توپ پلاستیکی گنده است که می توانید داخل آن دراز بکشید. بعد شما را در سواحل مرجانی رها می کنند. این تفریح به خصوص در شب و عصر و وقت هایی که هوا خنک است انجام می شود.

3. ولی هیچ چیزی جای غواصی را نمی گیرد

برای کسانی که شنا بلد هستند و دلشان می خواهد از نزدیک تر تجربه لمس دریا را داشته باشند هیچ چیزی جای خود غواصی را نمی گیرد.

خبر خوب اینکه کلوپ های دریایی مختلفی در کیش فعال هستند. بیشتر این کلوپ ها غواصی هم دارند. در این کلوپ ها بعد از اینکه آموزش کامل دریافت می کنید می توانید در دریا غواصی کنید. در ضمنً جزیره کیش سایت های غواصی مختلفی دارد.

سایت ژوراسیک یک تپه مرجانی رنگارنگ است. اینجا می توانید خیلی از ماهی های معروف آب شور مثل فرشته ماهی را از نزدیک ببینید.

اگر به تنوع موجودات آبزی علاقه دارید به سایت بیگ کورال بروید. اینجا هم یک صخره مرجانی بزرگ است. خوشبختانه هنوز بخش مرجانی آن زنده و سرحال است و ده ها گونه مرجان و اسفنج اینجا زندگی می کنند. مرجان و اسفنج هم در واقع خانه ماهی ها و منبع غذایشان حساب می شوند. اینجا می توانید انواع ماهی های استوایی از جمله دلقک ماهی را ببینید. ماهی ای که با انیمیشن در جستجوی نیمو محبوب شد.

سایت کشتی داما یک کشتی غرق شده سنگالی قدیمی است که یک روز به طرز مرموزی غرق شد. الان با گذشت حدود بیست سال از غرق شدنش تبدیل به یک زیستگاه برای ماهی ها شده. وقتی بهش نزدیک می شوید می بینید که سطحش از گیاهان دریایی پوشیده شده است.

البته حواستان باشد که غواصی کشتی های غرق شده کار آسانی نیست و مهارت می خواهد. ولی حتی غواص های مبتدی هم می توانند تا نزدیکی کشتی بروند. کشتی غرق شده دیگر کیش که معروف تر هم هست کشتی یونانی است. این کشتی در واقع به گل نشسته ولی در موقع مد می توانید در اطراف آن غواصی کنید.

جالب ترین سایت غواصی کیش ساترن کرک یا شکاف جنوبی است. این شکاف کمی از کیش دور است و تنها با قایق می توانید به آن برسید. جریان های آبی این منطقه جوری است که غواص های مبتدی نمی توانند در آن غواصی کنند. ولی غواص های حرفه ای عاشق این شکاف هستند.

یکی دیگر از تفریحات آبی کیش هم اسنورکلینگ یا همان غواصی سطحی است. این یکی در بخش های کم آب تر و شفاف تر آب های دریا انجام می شود. شبیه غواصی است و نیاز به فین یا همان باله دارید. ولی دیگر به کپسول اکسیژن نیازی ندارید. فقط یک نقاب چشم و یک لوله هوا برای اسنورکلینگ کافی است. به خصوص در سواحل جنوب که خیلی وقت ها عمق آب بیشتر از پنج متر نیست و شفاف است. راحت می توانید بدون نیاز به تجهیزات غواصی و تنها با یک عینک مناسب کف دریا را تماشا کنید.

4. کشتی تفریحی برای ضیافت های روی آب

یکی از تفریحات موردعلاقه کسانی که به مقاصد ساحلی سفر می کنند کشتی های تفریحی یا کروز شیپ ها هستند. در کیش هم از این کشتی ها زیاد هستند. کشتی های زیبا که برای سفرهای بدون دغدغه و آرام دریایی طراحی شده اند. عرشه های زیبایی دارند که می توانید از بالای آن ها دریای آبی را تماشا کنید و غذا بخورید و آفتاب بگیرید.

قبلا کشتی آکواریم را معرفی کردیم. در کشتی آکواریم می توانید کف دریا و ماهی ها را تماشا کنید. ولی کشتی های مخصوص تفریحاتی دیگری هم در کیش هستند.

کشتی گوهر کیش یک کشتی لوکس بزرگ است. در آن می توانید به اجرای موسیقی زنده گوش بدهید و حسابی از خودتان پذیرایی کنید. در ضمنً اینجا ضیافت شام مجانی است.

کشتی آرتمیس هم بزرگ ترین رستوران شناور روی آب ایران است. 130 نفر ظرفیت دارد و درست مثل کشتی گوهر مهمانی ها و پذیرایی در آن در تمام سانس ها مجانی است و اجرای زنده موسیقی هم دارد.

رقیب جدی این دو کشتی هم کشتی نوید دریا کیش است. این یکی به سبک کشتی های کروز اروپایی ساخته شده است و سه عرشه دارد. از جمله عرشه VIP و کافی شاپ و رستوران های مختلف. در این کشتی هم پذیرایی سانس های مختلف مجانی است و اجرای موسیقی زنده دارد.

5. تفریحات آبی پرهیجان تر را هم امتحان کنید

بخش دیگری از تفریحات آبی کیش آن هایی هستند که سرعت و هیجان بیشتری دارند. تفریحاتی مثل:

شاتل

این تفریح ساده است. سوار یک تیوب می شوید و یکی قایق پر سرعت شما را با خودش می کشد. شاتل انواع مختلفی دارد. یکی از انواع محبوب تر آن شاتل بنانا است.

فرق بنانا با شاتل معمولی در شکل تیوب است. شاتل بنانا شبیه موز است.

فلای بورد

یکی دیگر از تفریحات آبی کیش که به قایق تندرو نیاز دارد فلای برد است. سوار بورد یا تخته می شوید که از زیرش با فشار زیاد آب را به بیرون پمپ می کند. این قضیه باعث می شود که وقتی سرعت می گیرید روی هوا شناور باشید. انگار که دارید با استفاده از نیروی فشار آب پرواز می کنید.

البته استفاده از فلای بورد نیاز به آموزش دارد. چون حفظ تعادل در سرعت بالا و ارتفاع کار سختی است. باید در لحظه تصمیم بگیرید که چه عکس العملی از خودتان نشان بدهید تا روی آب معلق بمانید. منتها خیالتان راحت باشد. چون قبل از اینکه بتوانید از این وسیله استفاده کنید باید سی دقیقه آموزش ببینید.

اسکی روی آب یا اسکی کابلی

این یکی را حتما در فیلم ها دیده اید. یک نفر سوار تخته مخصوص اسکی می شود و یک کابل را به دست می گیرد. این کابل هم به یک قایق پر سرعت وصل است. اینطوری وقتی به سرعت لازم برسید می توانید روی سطح آب اسکی سواری کنید.

تازه اگر به خودتان یک چتر پاراسل یا یک گلایدر وصل کنید می توانید بعد از اینکه به اندازه کافی سرعت گرفتید در آسمان به پرواز در بیایید. به این ورزش ها کایت بوردینگ و پاراسل می گویند.

همان طور که احتمالا حدس زدید حفظ تعادل در این ورزش ها هم سخت است. باز هم نگران نباشید چون اول به شما برای حفظ تعادل آموزش می دهند.

6. برای استراحت و خستگی در رفتن به پلاژ بروید

یکی دیگر از کارهایی که می توانید در کیش بکنید این است که به پلاژهای مختلف ساحل های کیش بروید و همان جا در کنار آفتاب لم بدهید و به صدای آب گوش کنید. اگر هم دلتان خواست تنی به آب بزنید. اینجا سالن های مناسب بدن سازی و ورزش و مربی شنا و دوش هست.

7. رزرو ویلا و اقامتگاه در کیش با پینورست

پیشنهاد ما این است که برای اجاره اقامتگاه مثل اجاره روزانه آپارتمان حتما یک سری به سایت پینورست بزنید. شاید برایتان جالب باشد بدانید که ایده پینورست چطور شکل گرفته است؟ داستان بچه های پینورست از یک سفر دسته جمعی محبت آمیز به شمال شروع می شود. وقتی که دنبال جای بکری می گشتند که ده سال قبل پاتوقشان بوده اما به جایش با ساختمان های تازه روبه رو شدند؛ ساختمان های خالی با درهای بسته و با حفاظ هایی که آن منطقه بکر را پنهان کرده بودند، بدون هیچ میزبانی که آن ها را بپذیرد.

آنجا بود که تصمیم می گیرند چیزی بسازند که دیگر هیچ تکه ای از بهشت های روی زمین گم نشود و این همان جایی ست که پینورست وارد قصه می شود. پینورست یک سایت اجاره اقامتگاه هست که می توانید انواع اقامتگاه را در آن پیدا کنید و رزرو کنید. از اجاره ویلا و آپارتمان مبله گرفته تا اقامتگاه بوم گردی و کلبه جنگلی همگی در پینورست پیدا می شوند.

توی سایت پینورست همه چیز تا حد امکان ساده است تا همه بتوانند به راحتی، در هر لحظه و برای هر مقصدی روی آن حساب باز کنند. تمام فکر و ذکر بچه های پینورست روی خواسته های اصلی شما است: آرامش شما، بهداشت و پاکیزگی برای شما، حفظ امنیت و حریم خصوصی شما و البته صداقت و شفافیت در تمام ارتباط ات با شما.

ولی از همه مهم تر اینکه پینورست در هر شرایطی همراه شما است و بیست و چهار ساعته مراقب اوضاع هست و همیشه حواسش به شما هست. علاوه بر این در سایت پینورست امکان ثبت نظر هست که بر اساس نظراتی که بقیه دادند با خیال راحت می توانید اقامتگاه مناسب خودتان را انتخاب کنید و تجربه خودتان بعد از اقامت را هم ثبت کنید.

منبع: کجارو
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4779

به "معرفی مجذوب کننده ترین تفریحات آبی کیش که نباید از دست بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مجذوب کننده ترین تفریحات آبی کیش که نباید از دست بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید