مشکل اصلی کفش پاشنه بلند رفع شد ، عکس

به گزارش دور زمین، ایسنا نوشت: یک شرکت ایتالیایی، نوعی کفی هوشمند ابداع نموده است که می تواند مسائل کفش های پاشنه بلند را رفع کند.

مشکل اصلی کفش پاشنه بلند رفع شد ، عکس

یک کفی هوشمند، پوشیدن کفش های پاشنه بلند را راحت تر می نماید و شاید بتواند خطر ابتلا به مسائل بلندمدت سلامتی را کاهش دهد.

این کفی که به وسیله شرکت ایتالیایی GAIT-TECH ساخته شده است، ضربه را هنگام راه رفتن از بین می برد و فشار را در سراسر پا پخش می نماید. این کفی در دید نیست و به طور ناخوشایند زیر پا تکان نمی خورد.

طراحی این کفی به وسیله دیگو دولچینی(Diego Dolcini)، طراح کفش ایتالیایی صورت گرفته که پیشتر با برندهایی مانند بالمین(Balmain)، دولچه گابانا(Dolce & Gabbana) و گوچی(Gucci) کار نموده است.

این کفی در نمایشگاه 2023 CES به نمایش گذاشته شده است اما تعیین نیست که کفش های دارای این کفی چه زمانی برای خرید در دسترس خواهند بود. شرکت GAIT-TECH در مصاحبه با دیلی میل گفت که قیمت یک جفت کفی، کمتر از 20 یورو خواهد بود.

به گفته این شرکت مستقر در کاپری، نوآوری بیومکانیکی این کفی که از پلیمر بازیافتی ساخته شده است، سلامتی زنان را بهبود می بخشد، درد را تسکین می دهد و از بروز آسیب ها جلوگیری می نماید.

از پیش تعیین شده است که پوشیدن کفش های پاشنه بلند برای مدت طولانی می تواند به شکستگی های تنشی استخوان، کمردرد، فشار عصبی، بدشکلی پاشنه پا و موارد دیگر منجر گردد.

به گفته GAIT-TECH، حدود 70 درصد از زنان بین 18 تا 68 سال می گویند که کفش پاشنه بلند می پوشند اما با این کار سلامتی خود را فدای زیبایی می نمایند.

کفش های پاشنه بلند، تمام وزن کاربر را روی قسمت جلوی پا قرار می دهند و فشار شدیدی را بر انتهای استخوان های کف پا و مفاصل بین انگشتان و پا وارد می نمایند. این امر به افزایش خطر شکستگی استخوان، ضخیم شدن بافت اطراف عصب پا و سایر آسیب های احتمالی منجر می گردد.

پیشتر مطالعاتی صورت گرفته اند که خطرات سلامتی مرتبط با پوشیدن کفش پاشنه بلند را شناسایی نموده اند. پژوهشی که در سال 2015 به وسیله متخصصان دانشگاه کارولینای شمالی(UNC) انجام شد، نشان داد که اگرچه پوشیدن کفش های پاشنه دار در ابتدا به تقویت عضلات مچ پا یاری می نماید اما همان عضلات در بلندمدت ضعیف می شوند و آسیب هایی را به همراه می آورند.

پژوهش های پیشین نشان داده اند که کفش های پاشنه بلند می توانند به بروز مسائلی از جمله انگشتان چکشی، خستگی عضلات و آرتروز منجر شوند.

آندریا گولدونی(Andrea Goldoni)، یکی از بنیان گذاران و مدیر عامل شرکت GAIT-TECH گفت: کفش های پاشنه دار همواره از نظر تصویر و نشان دادن حس زنانگی، برترین بوده اند اما در عین حال، آنها همواره مترادف با ناراحتی و درد هنگام استفاده بلندمدت هستند. راهکار کفی GAIT-TECH، تجربه ای از راحتی و تعادل را ارائه می دهد که پیشتر با کفش های پاشنه دار احساس نمی شد و به زنان امکان می دهد که کفش هایی بهتر و همراه با درد کمتر بپوشند.

این کفی علاوه بر تسکین درد در قسمت هایی از پا، با ایجاد یک سبک راه رفتن فعال و پویا، عضلات گلوتئال را کمتر متورم و بیشتر فشرده می نماید.

به گفته GAIT-TECH، این نخستین شرکتی است که چنین وسیله ای را در مرحله فراوری بدون لطمه زدن به جنبه ها و سبک طراحی، در کفی کفش های پاشنه بلند ادغام می نماید. این طراحی، پتنت بین المللی را از اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایتالیا(UIBM) دریافت نموده و بعلاوه، به وسیله روبرتو بوونی(Roberto Bevoni) در موسسه ارتوپدی ریزولی بولونیا(Orthopedic Institute Rizzoli Bologna) تایید شده است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5900

به "مشکل اصلی کفش پاشنه بلند رفع شد ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل اصلی کفش پاشنه بلند رفع شد ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید